Kesämusiikki soi Kouvolan seurakunnissa

Kouvolan seurakunnat tarjoavat monipuolista musiikkia kesään. Kesämusiikin sarja verkossa käynnistyy 17.6. Yhteislauluja lauletaan Keskuspuistossa, Ranta-Pukin kievarimuseolla, Sippolassa, Elimäellä, Korialla ja verkossa. Jaalassa soi gospel. Elokuussa nautitaan Taiteiden yöstä Keskuskirkossa ja EloValkeat-konsertista Valkealan kirkossa.

Nuori nainen soittaa pianoa. Kukkasia kuvassa.

Kesämusiikin sarja verkossa alkaa 17.6. kesäillan valssi -teemalla. Kanttorit Viena Kontkanen (kuvassa) ja Elina Hyvönen esittävät Oskar Merikannon musiikkia.

Kesämusiikin sarja verkossa 17.6.-5.8.

Kouvolan seurakuntien YouTube-kanavalla kuullaan kesämusiikkia 17.6. – 5.8. torstaisin klo 18. Verkossa järjestettävän kesämusiikkisarjan esitykset ovat suunnitelleet Kouvolan seurakuntayhtymän kanttorit. Esitysten kesto on 10-15 minuuttia.

Sarjan aloittavat 17.6. kesäillan valssi -teemalla kanttorit Viena Kontkanen ja Elina Hyvönen. Konsertissa kuullaan Oskar Merikannon musiikkia.

24. kesäkuuta esiintyvät urkujensoiton opiskelijat Pinja Vikman, Petra Ahola ja Marko Ikonen. Ohjelmistossa on J.S. Bachin ja Eric Claptonin musiikkia.

1.7. vietetään kesäillan hetkiä Vilma Keisalan ja Risto Eskolan seurassa.

8. heinäkuuta kuullaan Merikannon Haudoilta-sarja op. 74 Ville Perkkiön ja Viena Kontkasen esittäminä.

15.7. teemana on Ja silloin helisi huilu. Päivi Stenvall soittaa huilua, ja Terhi Paukku säestää pianolla.

22. heinäkuuta Ville Perkkiö ja Juha Nurmi esittävät Lasse Heikkilän kappaleet Täällä Pohjantähden alla ja Kuljen laulaen.

29.7. ihastellaan vuoden kauneinta aikaa: Lentää joutsen, soutaa sorsa, laulaa peipponen! Leena Muotio ja Heidi Kääriäinen esittävät laulut Joutsen, Souda, souda sinisorsa ja Toukokuu.

Sarjan päättää 5. elokuuta lastenlaulu Ihme ja kumma. ”Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.” Esiintyjinä ovat Tiitus, Vanamo, Loviisa ja Louna Rantala, laulu sekä kanttori Kirsi Rantala, piano.

Tarjolla yhteislaulua, gospelmusiikkia ja kirkkokonsertteja

Kouvolan seurakunnat tarjoavat myös muita musiikkielämyksiä sekä verkon kautta että livenä. Muutokset ohjelmatietoihin ovat mahdollisia johtuen koronatilanteesta.

To 24.6. klo 14 Suvilinnun lauluvartti Anjalankosken YouTube- ja Facebook-kanavilla.

Pe 25.6. klo 18 Juhannusaaton yhteislauluja Kouvolan seurakunnan YouTube-kanavalla. Teija Kapiainen ja Terhi Paukku laulattavat.

Su 4.7. klo 14 Jaala Gospel kesäteatterilla Liikasenmäellä. Esiintyjät: JTGB, Case4You, Heavenly Swing, Risto Eskola Band, Henna Nieminen Band ja Gospelkuoro, Suuri rajaton koti. Väliajalla kahvio, sivulavalla soittajia ja yhteislaulua. Vapaa pääsy. Myytävänä lettuja ja makkaraa lähetystyön hyväksi. Sateella tapahtuma on Jaalan kirkossa. Tapahtuma striimataan suorana Jaalan kappeliseurakunnan YouTube-kanavalla. Tarkempi ohjelma ja ajankohtaiset tiedot löytyvät Jaala Gospel Facebook-sivulta.

Ke 14.7. klo 18 Yhteislauluilta Ranta-Pukin kievarimuseon pihalla. Viena Kontkanen.

To 15.7. klo 18 Yhteislauluilta Yhteisvastuukeräyksen hyväksi Elimäen seurakuntakeskuksen sisäpihalla, kaatosateella kirkossa. Mehutarjoilu.

Pe 16.7. klo 18 Yhteislauluilta Yhteisvastuukeräyksen hyväksi Korian kirkon pihalla, kaatosateella kirkkosalissa. Mehutarjoilu.

To 29.7. klo 19 Yhteislaulutapahtuma "Lauletaan yhdessä - Skansenin tyyliin" Kouvolan Keskuspuistossa. Mukana bändi ja solistit.

To 5.8. klo 19 EloValkeat konsertti Valkealan kirkossa. Kesäisiä tunnelmia kansanmusiikista klassiseen. Konsertin järjestää Valkealan seurakunta sekä Kansanmusiikki- ja tanssin ystävät Lempo ry. Vapaa pääsy, ohjelma 10 €.

Pe 13.8. klo 18 Kesäillan lauluhetki Sippolan kirkossa. Viena Kontkanen.

Pe 20.8. Taiteiden yö Keskuskirkossa:
klo 19 "Final Fantasy VII pianokonsertti". Janne Oksanen, piano. Final Fantasy VII on yksi kaikkien aikojen legendaarisimpia videopelejä ja koko FF-pelisarjan suosituin. Kyseiseen peliin tehtyjä, pianolle sovitettuja sävellyksiä voi käydä jo etukäteen kuuntelemassa Janne Oksasen YouTube-kanavalta.
klo 20.30 "Sävelkuvia Suomesta". Lauluyhtye Nox Cantores johtajanaan Terhi Paukku. Suomalaisia lauluja suomalaisten kuvataiteilijoiden maalauksilla kuvitettuina.
klo 22 "Elokuvamusiikkia uruille ja lyömäsoittimille". Risto Eskola ja Terhi Paukku, urut; A-P Rissanen ja Janne Aalto, lyömäsoittimet. Lisäksi mahdollisia solisteja. Elokuvamusiikin helmiä Tähtien sodasta Top Gunin kautta Tuntemattomaan Sotilaaseen.
Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Musiikilliset Olohartaudet verkossa 18.6. ja 9.7.

Kouvolan seurakunta toteuttaa kaksi Olohartautta YouTube-kanavalleen.

Pe 18.6. klo 18 Olohartaus. Suomalaista kansanmusiikkia ja -lauluja sekä suomalaista runoutta. Aino Luhtasela, kantele, Tuuli Kotisalo, viulu ja laulu sekä Terhi Paukku, piano ja laulu.

Pe 9.7. klo 18 Olohartaus. Meri-aiheisia lauluja ja mietteitä. Teija Kapiainen, laulu, Kalle Kurki, saksofoni, Terhi Paukku, piano, Tuuli Kotisalo, liturgia.

Katso kesämusiikin ajantasaiset tiedot

Mon May 31 17:37:00 EEST 2021