Kehitysvammaiset

Kehitysvammaistyön perustana on kristillinen käsitys ihmisestä Jumalan kuvaksi luotuna. Tavoitteena on erilaisuuden huomioon ottava tasavertaisuus, missä autetaan jokaista seurakuntayhteyteen omine tarpeineen ja lahjoineen.

Seurakuntayhtymän paikallisseurakunnat järjestävät kehitysvammaisille ihmisille:

• Erityisrippikouluja
  • Kirkkopyhiä ja jumalanpalveluksia
  • Hartaustilaisuuksia alueen erityiskouluissa, asumis- ja palvelukodeissa, toimintakeskuksissa ja muissa työyhteisöissä
  • Leirejä ja virkistystapahtumia
  • Mahdollisuuden sielunhoidollisiin keskusteluihin.
  • Kirkollisia toimituksia
  • Partiotoimintaa

Paikallisseurakuntien omat diakoniatyöntekijät vastaavat oman alueensa kehitysvammaistyöstä yhdessä pastori Tero Kajanderin kanssa.

Joukko leiriläisiä esittelevät tekemiään taideteoksia Pytynlahdessa.

Kehitysvammaistyön pastori

Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan alueen kehitysvammaistyön pastori, työalue Pyhtäältä Parikkalaan.

Kuusankosken seurakunta Jaalan kappeliseurakunta

Vapaaehtoistoiminta, kehitysvammaiset

Kouvolan seurakunta

Ystävän Kammari, maahanmuuttajat, kehitysvammaiset

Valkealan seurakunta

Jos tarvitset apua tai tukea tai haluat itse olla auttamassa korona-aikana kauppa-asioissa, ota yhteyttä.

Anjalankosken seurakunta
Valtatie 12