Samaa sukupuolta olevien avioliiton rukous

Samaa sukupuolta oleva aviopari voi järjestää rukoustilaisuuden yhdessä papin tai muun kirkon työntekijän ja kutsuvieraiden kanssa.

Rukous avioliiton solmineiden puolesta ja kanssa on kristittyjen tapa pysähtyä Jumalan hyväksyvän ja rakastavan katseen alle kaikissa elämäntilanteissa. Rukouksessa kiitetään Jumalaa rakkaudesta ja elämän lahjoista sekä pyydetään aviopuolisoille voimaa kunnioittaa toisiaan. Tilaisuus voidaan järjestää kunkin seurakunnan käytäntöjen mukaan sopivassa paikassa. Lisää tietoa saat omasta seurakunnasta.

Rukoushetkelle ei ole olemassa virallista kaavaa, mutta pappi tai muu kirkon työntekijä voi rukoilla vapaasti tai käyttää kirkon rukousperinteeseen kuuluvaa aineistoa. Pariskunta voi miettiä yhdessä kirkon työntekijän kanssa sopivaa tapaa toteuttaa juhlahetki.

Varaa avioliittoon rukoushetki
Samaa sukupuolta olevien avioliiton rukoushetken voi varata puhelimitse toimitusvaraukset-yksiköstä
puh. 040 522 0672 ma-pe klo 9-11

tai sähköpostitse toimitusvaraukset.kouvola@evl.fi