Jumalanpalvelus on kirkon tunnusmerkki ja seurakunnan elämän sydän. Jumalanpalvelus on seurakuntalaisten yhteinen juhla, johon oman tunnelmansa luo Valkealan hieno kirkkotila.

Tahtoisitko olla mukana toteuttamassa jumalanpalvelusta? Olisi hienoa, jos voisit olla mukana.

Tehtäväsi voisi olla esim. Raamatun tekstin luku, kolehdin keräys, esirukoukseen osallistuminen, kastelehden kiinnittäminen, kynttilöiden sytytys, ehtoollisen jakamisessa papin avustaminen. Kirkkokahvit kirkon sivusalissa maistuvat jokaiselle, jos niille löytyy tekijä.

Laulajat ja soittajat ovat aina tervetulleita. Kanttorit ottavat mielellään ihmisiä kaverikseen musiikin tekemiseen.

Kirkon sisätila, jossa kolme kirkasta kattokruunua. Pappi saarnatuolissa ja alttarialue, jossa sininen seinä.
Valkealan kirkko 23.10.2022

Jumalanpalvelukset pidetään Valkealan kirkossa joka sunnuntai klo 10. Useimmiten kyseessä on messu eli ehtoollisjumalanpalvelus. Lisäksi kyläkirkoissamme Tuohikotissa, Tirvalla ja Voikoskella on mahdollisuus kokoontua yhteen klo 13 erikseen ilmoitettuina aikoina.

Arki-illan iltamessut Karjalan Prikaatin sotilaspapiston pitäminä kerran kuukaudessa Tuohikotin kirkossa keskiviikkona klo 18. Neljä kertaa keväällä 2024 eli 14.2., 13.3., 10.4. ja 12.5.

Perjantai-iltojen iltamessu klo 19 Valkealan kirkossa noin kerran kuukaudessa. Musiikki Pekka Haaja kavereineen. Messun jälkeen aikaa kohtaamiselle iltapalan äärellä. Neljä kertaa keväällä 2024 eli 26.1., 23.2., 26.4. ja 31.5.

Lyhyt rukoushetki Valkealan kirkossa joka keskiviikko klo 12

Jumalanpalvelus Valkealan kirkossa keskikäytävän päästä. Penkkirivit, kattokruunut ja pappi alttarialueella.

Jumalanpalvelusryhmille

Kirkkovuosikalenterista löytyvät pyhäpäivien Raamatun lukukappaleet