Kouvolan seurakuntayhtymän hautainhoitohinnasto

Toimistomaksu 10 €/tarjouslasku.

Palvelukuvaukset

Kukkahoito nurmipintaiselle haudalle

Palvelu on tarkoitettu nurmialueella sijaitseville haudoille. Palveluun kuuluvat kukat, istutus, hoito, kastelu ja pinnanhoito. Haudalle tulee yksi kukka-allas haudan leveydestä riippumatta. Kukka-altaaseen laitetaan kaksi isoa tai viisi pientä kukkaa. Puutarhurit päättävät alueellaan kukista. Lisäkukka-altaat on hinnoiteltu erikseen.

Kukkahoito hiekkapintaiselle haudalle

Palvelu on tarkoitettu hiekkapintaisille haudoille. Palveluun kuuluvat kukat, istutus, hoito, kastelu ja pinnanhoito. Haudalle tulee yksi kukka-allas haudan leveydestä riippumatta. Kukka-altaaseen laitetaan kaksi isoa tai viisi pientä kukkaa. Puutarhurit päättävät alueellaan kukista. Lisäkukka-altaat on hinnoiteltu erikseen.

Perennahoito

Perennahoito tarkoittaa monivuotisten kasvien istuttamista ja hoitoa hautapaikalla. Perennana käytetään kuunliljaa. Perennahoitoon sisältyy pinnanhoito. Perennahoidon lisäksi ei voida ottaa callunoita.

Lisäkukka-allas

Haudalle voi halutessaan ottaa lisää kukka-altaita.

Calluna

Sisältää callunat ja istutuksen. Callunoita ei voida ottaa perennahoidon yhteydessä eikä haudalle, jossa ei ole voimassaolevaa hoitosopimusta.

Peruskunnostus

Peruskunnostukseen kuuluu hiekkahaudalla hiekan vaihto ja nurmihaudalla nurmipinnan
kunnostaminen sekä hautapaikan yleinen siistiminen.

Hautakiven oikaisu

Oikaisemme alle metrin hautakiviä Elimäen, Kouvolan vanhan, Lepolan, Kuusankosken vanhan sekä uuden, Jaalan vanhan sekä uuden, Valkealan kirkkomaan ja Hukalan hautausmailla ja yli metrin hautakiviä Kouvolan vanhan, Lepolan, Valkealan kirkkomaan ja Hukalan hautausmailla. Muiden hautausmaiden osalta pyydämme kääntymään kiviliikkeiden puoleen.

Nurmipinnan viimeistely

Nurmipinnan viimeistely tarkoittaa nurmialueen hautojen kukkaistutusalueen ympäristön siistimistä. Kukkaistutusalueen siistiminen sisältyy seurakunnan kukkahoitoihin. Kaikki yhtenäisten nurmialuiden hautojen nurmipinnat leikataan.

Hiekkapinnan viimeistely

Hiekkapinnan viimeistely on tarkoitettu hiekka-alueen haudoille. Hoito sisältää rikkakasvuston poiston ja haravoinnin, mutta ei kukkien hoitoa. Haudan hiekkapinnan hoito laskutetaan haudan leveyden mukaan.

Toimistomaksu

Toimistomaksu on 10 €/tarjouslasku. Toimistomaksu koskee erikseen selvitettäviä maksusuorituksia, esim. useassa erässä maksettu tai puutteellisella tai väärällä viitenumerolla maksettu lasku.

Tulostettava versio hoitohinnastosta (pdf)

Pyydä tarjous haudanhoidosta

Sähköpostitse hautauspalvelut.kouvola@evl.fi tai yhteydenottolomakkeellaLinkki avautuu uudessa välilehdessä