Koulutus ja työnohjaus

Koulutus

Järjestämme koulutus- ja luentotilaisuuksia omaan alaamme liittyvistä teemoista.

Työnohjaus

Työnohjaus on uutta luova työtapa

Työnohjaus perustuu ohjattavan ja ohjaajan väliseen vuorovaikutussuhteeseen, jonka sisältönä on ohjattavan tuottama materiaali. Se on työhön, omaan työrooliin ja työyhteisöön liittyvien kysymysten, kokemusten, tunteiden ja mielikuvien tutkimista, jäsentämistä ja itsearviointia joko yksin tai ryhmässä. Se on pysähtymistä perustehtävän ääreen.

Työnohjaus on aina luottamuksellista ja sen alussa tehdään sopimus sen kestosta. Työnohjaus on työtä ja tapahtuu työajan puitteissa. Se vaatii ohjattavalta vaivannäköä, mutta sen tulokset näkyvät monin tavoin. Palaute ja arviointi liittyvät prosessin eri vaiheisiin.

Työnohjaukseen hakeutuminen

Kouvolan perheasiain neuvottelukeskus tarjoaa ammattitaitoista yksilö- ja ryhmätyönohjausta kilpailukykyiseen hintaan. Työnohjaukseen hakeutujan on hyvä ensin keskustella esimiehensä kanssa työnohjaustarpeestaan ja sen järjestämisestä. Työnohjaus on keino pitää huolta itsestä ja omasta työkyvystä.

Ota yhteyttä perheasiain neuvottelukeskukseen

Seurakunnan työntekijät

Seurakunnan työntekijä voi neuvotella työnohjauksen järjestämisestä myös yhdyshenkilönä toimivan hiippakuntasihteerin kanssa tai kysyä suoraan työnohjaajilta.

TietosuojaselosteLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirjavinkkejä

Työnohjaus vai superviisaus. Keski-Luopa, L. 2001

Ihmisen etusormella on tumma perhonen.