Näin varaat kasteen, vihkimisen tai hautaan siunaamisen

Toimitusvaraukset-yksikkö palvelee Kouvolan alueen asukkaita kasteeseen, avioliittoon vihkimiseen sekä hautaan siunaamiseen liittyvissä varauksissa. Tältä sivulta löydät tarvittavat yhteystiedot kasteen, kirkollisen vihkimisen sekä hautaan siunaamisen varauksia varten.
Varauksen yhteydessä hoidetaan toimitusta varten tilavaraukset sekä papin ja kanttorin varaus. Seurakunnan juhlatiloihin sekä tilojen vuokrahinnastoihin voit tutustua verkkosivuillamme.

Varaa aika hautaan siunaamisen järjestelyille

Hautaansiunaamisten varaukset hoidetaan ajanvarauksella. Hautajaisia järjestävälle henkilölle varataan puhelinaika toimitusvarausten yksikössä.  Ajanvarauksen myötä omaiselle pystytään takaamaan rauhallinen hetki sopia hautajaisiin liittyvistä käytännön asioista.
Siunauksesta sopimisen voi halutessaan hoitaa myös hautaustoimiston välityksellä.
Hautapaikkaan ja uurnan hautaamiseen liittyvissä asioissa palvelee hautaus- ja puistopalveluiden toimisto.

Hautaan siunaamisten ajanvaraus: 040 195 2633. Ma-pe klo 9-12 ja klo 13-15.

Varaa kaste

Kastevarauksen voi hoitaa puhelimitse
Kastevaraukset: 040 522 0672. Ma-pe klo 9-11.

Lisää tietoa ristiäisistä eli kasteesta.

Varaa avioliittoon vihkiminen, avioliiton siunaus tai rukoushetki

Vihkivarauksen voi hoitaa puhelimitse. Myös aiemmin solmitun avioliiton siunauksen sekä samaa sukupuolta olevien avioliiton rukoushetken voi varata puhelimitse.
Vihkivaraukset: 040 522 0672. Ma-pe klo 9-11.

Lisää tietoa häistä ja avioliiton esteiden tutkinnasta.

Lisää tietoa avioliiton siunaamisesta.

Lisää tietoa samaa sukupuolta olevien avioliiton rukoushetkestä.

Asiakaspalvelu vastaa tiedusteluihin

Asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 9-12 ja klo 13-15. Jos tarvitset tietoa kasteen, kirkollisen vihkimisen ja kodin siunaamisen varauksesta sekä hautaan siunaamisen ajanvarauksesta, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun

Asiakaspalvelu: 040 195 2633, ma-pe klo 9-12 ja klo 13-15.

Haluatko, että kotisi siunataan?

Koti siunataan useimmiten muuton jälkeen tai ensimmäistä yhteistä kotia perustettaessa. Kodin voi siunata, vaikka siellä olisi asunut jo kauemmin. Myös vapaa-ajan asuntoja tai muita tiloja voidaan siunata. Kodin siunaamisen voi toimittaa pappi, muu seurakunnan työntekijä tai seurakuntalainen.

Sovi kodin siunaamisesta: 040 522 0672. Ma-pe klo 9-11.

Lue lisää kodin siunaamisesta.

Kouvolan seurakuntakeskuksen sijainti kartalla

Virkatodistukset ja sukuselvitykset hoidetaan Kouvolan aluekeskusrekisterissä

Jos tarvitset virkatodistuksen, sukuselvityksen tai asiasi koskee sukututkimusta, ota yhteyttä Kouvolan aluekeskusrekisteriin.