Valkealan kirkkomaa

Läheltä kuvattu rivisankari hautoja, joiden takana valkoisia kukkia.

Kalevantie 5, 45370 Valkeala

040 714 0574 Työnjohtaja, Valkealan alue

Tällä paikalla on kirkko ja hautausmaa ollut vuodesta 1630. Hautausmaalle ei anneta uusia hautapaikkoja, mutta olemassa oleviin hautapaikkoihin haudataan.

Hautausmaalla on sankarihautausmaa sekä muualle haudattujen vainajien muistelupaikka, vapaussodassa kaatuneiden muistomerkki sekä vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkki.

Hautausmaalla on käytössä vesipisteitä sulan maan aikana. Työkalukatoksessa mm. haravia ja lapioita. Hautausmaalla on myös jätteiden lajittelua (mm. maatuvajäte ja metalli).

Hautausmaalla ei ole yleisiä wc-tiloja.

Hautausmaa sijaitsee Valkealan kirkon ympärillä, seurakuntakeskusta vastapäätä. Vieressä olevaa Kalevantietä pitkin kulkee linja-auto reitti. Seurakuntakeskuksen pihassa on parkkitilaa ja hautausmaan kummassakin päässä pysäköintialue.

Kirkon lisäksi hautausmaalla sijaitsee vanha kellotapuli. Hukalan hautausmaa on noin 500 metrin päässä.