Rippikoulut 2024 Kouvolan seurakunnassa

Rippikouluryhmät: tieto omasta ryhmästä lähetetään lokakuun aikana ilmoittautumislomakkeella kertomaasi sähköpostiosoitteeseen.

Vuoden 2024 riparit starttaavat sunnuntaina 14.1.24 klo 17 starttikirkosta.

Rippikouluvuoden aikana haluamme kohdata myös teitä perheenjäseniä. Seurakunta tarjoaa tukea monenlaisiin elämäntilanteisiin, monenlaista toimintaa perheille ja perheen pienimmille, apua ja tukea taloudellisiin kysymyksiin tai perhe-elämän solmukohtiin. Ole rohkeasti yhteydessä!

Leppäkerttu

KOUVOLAN SEURAKUNNAN OMAT RIPARIT

Päiväripari 3-9.6.2024 järjestetään Kouvolan keskustassa seurakunnan tiloissa, konfirmaatio su 9.6. klo 10 Kouvolan keskuskirkossa.

Puhjo 1 rippileiri: 3.-10.6.2024 Puhjonranta, konfirmaatio su 16.6. klo 10 Kouvolan keskuskirkossa

Puhjo 2 rippileiri: 11.6.-18.6.2024 Puhjonranta, konfirmaatio su 30.6. klo 10 Kouvolan keskuskirkossa

Puhjo 3 rippileiri:  24.6-1.7.2024 Puhjonranta, konfirmaatio su 7.7. klo 10 Kouvolan keskuskirkossa

Puhjo 4 rippileiri: 2.-9.7.2024 Puhjonranta, konfirmaatio su 14.7. klo 10 Kouvolan keskuskirkossa

Puhjo 5 rippileiri: 10-17.7.2024 Puhjonranta, konfirmaatio su 21.7. klo 10 Kouvolan keskuskirkossa

KOUVOLAN SEURAKUNTAYHTYMÄN YHTEISET RIPARIT

YHTEINEN Talviripari 25.2.-3.3. Puhjonrannassa Konfirmaatio su 21.4. Kouvolan Konfirmaatio Kouvolan keskuskuskirkossa. Talvirippileiri Puhjonrannassa. Leirimaksu 130€. Lisätietoja: Misa Lehtinen 040 558 2347

YHTEINEN Sporttitaideripari 18.-25.7. Puhjonrannassa, konfirmaatio su 28.7. Sippolan kirkossa. Leirillä erityisesti musiikkia, kuvista ja urheilua. Leirimaksu 150 euroa. Lisätietoja: Johanna Pesonen, puh. 040 513 0615.

YHTEINEN Kesäripari 18.7.-25.7. Puhjonrannassa, konfirmaatio su 28.7. Kouvolan Keskuskirkossa. Tämä leiri on erityisesti kaveriporukoille, jotka kuuluvat yhtymän eri seurakuntiin. Leirimaksu 120 euroa. Lisätietoja: Misa Lehtinen, puh. 040 558 2347.

YHTEINEN Pienryhmäripari. Voikkaan kirkossa. Tämä leiri on suunnattu nuorille, joille opiskelu tai toimiminen suuressa ryhmässä on haastavaa. Leirille otetaan 4-10 nuorta. Rippikoulu koostuu kaupunkijaksosta ja mahdollisesta leirijaksosta. Rippikoulun aikataulu ja tarkemmat ajankohdat sovitaan ilmoittautuneiden kanssa. Lisätietoja: Mirva Lehtinen, puh. 040 545 7728.

Yhteinen Viron ripari 3.-10.6. Kuresaaressa. Konfirmaatio 16.6. Kuusankosken kirkossa. Leirijärjestetään Kuresaaren seurakunnan alueella. Leirimaksu 410€. Lisätiedot David Paski p.040 513 4931

Rantahiekassa tuohuskynttilöitä sydämen muotoon aseteltuna.

Rippikoulun järjestys- ja turvallisuussääntö

Kaikissa Kouvolan seurakunnan rippikouluissa noudatetaan yhteistä järjestys- ja turvallisuussääntöä, joka takaa turvallisten ja laadukkaiden rippikoulujen järjestämisen.

Rippikoulun turvallisuus- ja järjestyssääntö

Huojennusanomus rippikoulumaksusta

Kouvolan seurakunnan jäsen voi saada huojennusta rippikoulumaksusta, mikäli perheen talous on tiukalla. Huojennusta haetaan erillisellä lomakkeella, joka palautetaan pastori Misa Lehtiselle tai nuorisotyön johtaja Tero Pekkolalle, osoitteeseen Savonkatu 40, Kouvola.

Huojennusanomus rippikoulumaksusta

Rippikoulun käymiseen kuuluu

1) Rippikoululaisten starttikirkko su 14.1.2023 klo 17 Kouvolan Keskuskirkossa.
Sekä muita starttikirkossa kerrottavia yhteisiä tapaamisia ja yksilökäyntejä.

Rippikoulu- ja nuorisopappi
Kouvolan seurakunta

Rippikoulutyö

Rippikoulu on unohtumaton elämysmatka. Sen aikana tutustutaan elämän peruskysymyksiin, kristinuskoon ja Raamattuun sekä seurakuntaan ja sen toimintaan. Porukalla pohditaan mitä kristillinen usko, seurakunta ja Jumala voivat merkitä ihmisen elämässä.

Kouvolan seurakunta tarjoaa neljä leiriä sekä kaupunkirippikoulun, joka kokoontuu Kouvolan keskustassa seurakunnan tiloissa.

Rippikoulumatkalla pääset tutustumaan kotiseurakuntasi elämään. Eri tapahtumista tiedotamme Instagramissa @kvlsrk sekä seurakuntayhtymän yhteisellä tilillä @betoniristi. Seuraile myös IG-livejä ja storya. YouTubessa oma kanavamme on Kouvolan seurakuntanuoret.

Rippikouluun tuleminen on täysin vapaaehtoista, mutta siihen kuuluu tietty sisältö ja ohjelma. Sen voit käydä aikaisintaan sinä vuonna jona täytät 15 vuotta. Rippikoulu päättyy konfirmaatiotilaisuuteen, joka on myös vapaaehtoinen. Rippikoulun käytyäsi olet oikeutettu kirkolliseen avioliittoon vihkimiseen. Konfirmoituna saat itsenäisesti osallistua ehtoollisen viettoon. Saat äänestää 16-vuotiaana ja olla ehdokkaana kirkollisissa vaaleissa täytettyäsi 18 vuotta. Konfirmoituna saat myös toimia kastettavan kummina.

Aikuisrippikouluun voi ilmoittautua ottamalla yhteyttä rippikoulusta vastaavaan pastoriin.