Voikkaan kirkko

Voikosken kirkko kesällä.

0407049132 Vahtimestari

Varaukset Kuusankosken seurakunnan seurakuntatoimiston kautta

Voikkaan kirkko on tyylikäs ja valoisa puukirkko, jossa vietetään säännöllisesti jumalanpalveluksia ja muita seurakunnan tilaisuuksia. Kirkon siipirakennuksessa on tilat lasten ja aikuisten kerhotoiminnalle sekä nuorisotila, jota käytetään yhteistyössä kaupungin nuorisotoimen kanssa.

Kirkkosalissa on istumapaikkoja 430 ja pöytäpaikkoja tarvittaessa jopa 100 hengelle.

Kirkkosalissa on flyygeli ja äänentoisto.

Kirkkosalin takaosassa on mahdollisuus järjestää erilaisia juhla-, kokous- ja tarjoilutilaisuuksia. Kirkkosalin yhteydessä on oma tarjoilukeittiö.

Katso kuvagalleria kirkosta

Kirkko rakennettiin alun perin rukoushuoneeksi vuonna 1925 arkkitehti Volmari Forsbergin suunnitelmien mukaan. Kirkon erillinen kellotapuli valmistui vuonna 1959. Muutostyöt rukoushuoneesta kirkoksi tehtiin arkkitehti Veikko Larkaksen piirustusten mukaan vuoden 1961 aikana. Samana vuonna rukoushuone vihittiin kirkoksi.

Kirkko peruskorjattiin vuonna 2001. Restauroinnissa pyrittiin säilyttämään vanhaa, mutta tilalle tuli myös uutta, kuten kirkkosalin tuolit, jotka korvaavat kirkon vanhat penkit. Veikko Larkaksen suunnittelema alttarimosaiikki on säilytetty (risti pikkukaakeli-taustalla). Peruskorjaustyön arkkitehtina toimi Arkkitehtitoimisto Junkkari Käppi Toppila Oy.

Kirkkosaliin on inva-luiska ja kirkossa on toiminnassa kaksi hissiä.

Esteetön kulku Esteetön kulku

ke 20.3. klo 9.00 -12.00

ke 20.3. klo 15.00 -20.00

Nuorten illat

Tule pelailemaan, kokkailemaan, juttelemaan tai vaan olemaan viihtyisään nuokkariin
ke 27.3. klo 9.00 -12.00

ke 27.3. klo 15.00 -20.00

to 28.3. klo 13.00 -14.30

Hopeapolkukerho Voikkaan kirkkosalissa

Kerran kuukaudessa kaikille ikäihmisille avoin kerho. Yhdessäoloa ja vierailijoita. Kahvitarjoilu -vapaaehtoinen kahvimaksu Yhteisvastuukeräykselle. Joka toinen kerta Piipahda paikalle -avoin tapahtuma kaikille iästä riippumatta! Silloin tarjolla puuroa ja pullakahvit vapaaehtoisten emäntien laittamana sekä yhdessäoloa Voikkaan kirkkosalissa. Ei ilmoittautumisia, tule mukaan niille kerroille kun sinulle sopii!
to 28.3. klo 13.00 -14.30

Piipahda paikalle Voikkaan kirkossa

Piipahda paikalle on kaikille avoin tapahtuma, jossa tarjolla on vapaaehtoisten emäntien laittamana puuroa ja pullakahvit. Muuten vapaamuotoista yhdessäoloa ja jutustelua. Mukana myös diakoniatyöntekijä Kirsi. HUOM! Piipahda paikalle vuorottelee Voikkaan Hopeapolkukerhon kanssa vuorokerroin.
ke 3.4. klo 9.00 -12.00

ke 3.4. klo 15.00 -20.00