Toimintaa kouluikäisille Valkealassa

Haluatko mukaan kerhoihin tai partioon - ota yhteyttä, niin etsitään sinulle ryhmä.

Tunne pääsiäinen -pääsiäisnäytelmä, Kalevantie 14, 23.3. klo15, 24.3. klo15 ja 26.3.klo18

Kerhoilmoittautumiset puhelimitse tai sähköpostitse 0400-936252 tai minna.nikki@evl.fi. (nimi, ikä, osoite, vanhemman puhelin, allergiat ja muut asiat mitä hyvä tietää esim. opiskelu pienryhmässä, sairaudet) Poikien kerhossa vielä muutama paikka - muut kerhot täynnä.

• Kaikkiin kerhoihin tulee ilmoittautua, paitsi jo syksyllä aloittaneiden.
  • Kerhot eivät kokoonnu koulujen vapaapäivinä.
  • Kerhot kokoontuvat 15.1. - 25.4.2024
  • Maksut lukukausittain: kokkikerho 10€ ja ponikerho 180€. Muut ryhmät ilmaisia. Käteinen tai MobilePay nro 12410, maksupaikan nimi VLA varhaisnuorisotyö, lisätietoihin lapsen nimi.
  • Kerhoon tullaan vain terveenä.
  • Ilmoita Minnalle poissaolosta tai jos lopetat kerhon kesken kauden.

Lastentalo (Kalevantie 16, seurakuntakeskuksen vieressä, käynti yläkertaan sisäpihalta)
KOKKIKERHO MA 16-18. Opetellaan toimimaan keittiössä, kokkaillaan ja maistellaan, mitä tuli tehtyä. Kerhomaksu 10€. Ohjaajina Milja Katajala ja Silja Hälikkä. TÄYNNÄ

LEGOKERHO TI 17-18. Rakennetaan legoilla yhdessä ja erikseen. Ohjaajina Riia Nakko ja Martta Seppälä. TÄYNNÄ

KONKAREIDEN KOKKIKERHO TI 17-19 yli 10-vuotiaille. Opetellaan keittiötaitoja, suunnitellaan tekemisiä yhdessä ja kokkaillaan. Kerhomaksu 10€. Ohjaajina Helmi Sihvola ja Sini Lojander. TÄYNNÄ

KOKKIKERHO KE 15.30-17.30. Opetellaan toimimaan keittiössä, kokkaillaan ja maistellaan, mitä tuli tehtyä. Kerhomaksu 10€. Ohjaajina Pilvi Hartikainen ja Erika Ojala. TÄYNNÄ

KOKKIKERHO TO 17-19 alle 10-vuotiaille. Opetellaan toimimaan keittiössä, kokkaillaan ja maistellaan, mitä tuli tehtyä. Kerhomaksu 10€. Ohjaajina Pilvi Hartikainen, Linnea ja Krista Keskimäki. TÄYNNÄ

Niiniranta (Leiritie 11)
ASKARTELUKERHO MA 17-18. Monenlaista kivaa askartelua. Ohjaajina Riia Nakko ja Martta Seppälä. TÄYNNÄ

POIKIEN KERHO TO 17-18 alle 10-vuotiaille. Pojat toimivat kahdessa ryhmässä. Kerhossa rakennetaan legoja, ulkoillaan sekä pelataan lautapelejä ja erilaisia konsolipelejä. Ohjaajina Miko Alajääskö, Arttu Hohti, Elmeri Katermaa, Toivo Kajander ja Leksa Honkanen.

Kuivala - Toivola 1936:n tilalla (Toivolanpolku 87) TÄYNNÄ
PONIKERHO KE 16.30-18 alle 10v. Kerhossa tutustutaan ponin taluttamiseen, käyttäytymiseen ja hoitamiseen. Ratsastamista ja ajamista sekä varusteisiin tutustumista ja taitojen opettelua teorian kautta. Talvella hiihtoratsastusta ja pulkkailua hevosilla. Oman keppihevosen saa myös ottaa mukaan. Kerhomaksu 180€ maksetaan MobilePayllä tai käteisellä Minnalle ennen kerhoon menoa. Ohjaajina Martta Pyötsiä, Kiira Huovila, Linda Wirkkala ja Paula Ryynänen. Kerhomuusikkona Vesa Pyötsiä.

Muuta kivaa perheille

La 9.3. Talvinen perhetapahtuma Niinirannassa klo 10–14.

La 18.5. Perheretki Tykkimäen huvipuistoon.

Kevätretki Tykkimäen huvipuistoon alkaa klo 10.15 Tykkimäkijumiksella. Huvilaitteet avautuvat klo 11.00. Tykkimäkijumiksen jälkeen jokainen saa jatkaa hurvittelua huvipuistossa omien aikataulujensa mukaan.

Päivän hinta:
Huvipuistoranneke alle 120cm 29 €/kpl. Huvipuistoranneke yli 120cm 35€/kpl. Pizzabuffet, alle 12-vuotiaat 9,90€/hlö ja yli 12-vuotiaat 12€/hlö. Ilmoittautuminen avautuu maaliskuussa. www.lastenjanuortenkeskus.fi/retket-ja-tapahtumat

Su 26.5. Perhetapahtuma Niinirannassa klo 15

Lapsiparkki

1–8-vuotiaille parillisina keskiviikkoina klo 14–17 Niinirannassa. Omat eväät mukaan. Ohjaajina Nina Paavola, Päivi Pöyry ja Minna Löppönen.  Ilmoittaudu edellisenä päivänä klo 15 mennessä Päivi Pöyrylle 0400-722962 tai Minna Löppöselle 044-4359399.

Partio

Partio tarjoaa paljon mukavaa tekemistä, kuten yhdessä leikkimistä, pelaamista, uusien taitojen oppimista sekä retkiä ja leirejä. Partiossa lapsi saa uusia kavereita ja solmii ystävyyssuhteita, jotka kestävät parhaimmillaan läpi elämän. Partio on harrastus, joka on täynnä ystävyyttä, naurua ja unohtumattomia elämyksiä. Nuorimmat partiolaiset ovat noin 7-vuotiaita ja yläikärajaa ei ole. Allekouluikäiset lapset pääsevät mukaan vanhemman kanssa perhepartiossa. Tule mukaan ja koe oma partioseikkailusi!

Utin Pilvenveikot

Lisätiedot: Utin Pilvenveikot ry / Emilia Pulkki emilia.pulkki@partio.fi

• Perhepartio alle kouluikäiset vanhemman kanssa parittomien viikkojen maanantai klo 17.45-19.15
  • Sudenpennut 7-9 vuotiaat parillisten viikkojen maanantai klo 17.30-19.30. Ryhmän kokoontumisessa tarvitsemme myös huoltajien apua!
  • Seikkailijat 10-12 vuotiaat parillisten viikkojen tiistai klo 17.30-19.30
  • Tarpojat ja samoajat 13-17 vuotiaat parillisten viikkojen torstai klo 17.30-19.30
  • ”Rollaattorit” aikuisten oma partioryhmä

Kaikkiin ryhmiin otetaan uusia jäseniä ja myös aikuiset ovat tervetulleita mukaan toimintaan.

Valkealan Kolmisoihtu

Lisätiedot: kolmisoihtu@partiolainen.fi, kolmisoihtu.partioscout.fi

Kolmisoihdun partioryhmät kokoontuvat viikoittain Kirkonkylässä Lastentalon alakerrassa ja Niinirannassa. Ryhmien tiedot löytyvät lippukunnan verkkosivuilta. Otamme kaikkiin ryhmiin myös uusia jäseniä, ja aikuisetkin ovat tervetulleita mukaan toimintaan! https://www.partio.fi/