Tule vapaaehtoiseksi

Seurakunnassa tarvitaan sinua! Tule mukaan seurakunnan vapaaehtoistoimintaan.

Seurakuntien vapaaehtoistehtäviin ovat kaikki tervetulleita. Seurakunnissa on tarjolla monenlaisia tehtäviä. Jokaiselle halukkaalle pyritään löytämään mieluisaa tekemistä. Voit myös rohkeasti ehdottaa uusia tehtäviä. Tärkeää on, että vapaaehtoistyötä tehdään omat voimavarat huomioiden. Toiminnasta vastaavat työntekijät perehdyttävät uudet vapaaehtoiset tehtäviinsä sekä tukevat vapaaehtoisia tehtävissään.

Voit olla esimerkiksi mukana:

• jumalanpalveluksissa (esim. tekstien luku, tervehtiminen ovella, rukouspalvelu)
  • keittiössä (kahvitarjoilu, hävikkiruuan jakaminen ja pakkaaminen)
  • käsi- ja puutöissä (askartelu, myyjäisten valmistelu, remonttihommat, kerhonohjaus)
  • musiikissa (kuoro, bändi, miksaus)
  • lähimmäisyydessä (yksinäisen ystävä, kirkko- tai ulkoilukaveri)
  • ryhmätoiminnassa (raamattu- ja keskustelupiirin tai kerhon ohjaaminen)
  • kuuntelemisessa ja tukemisessa (Palvelevassa puhelimessa päivystäminenLinkki avautuu uudessa välilehdessä)
  • Yhteisvastuu-keräyksessä (kerääjänä, tapahtumien järjestelyissä)
  • viestinnässä ja mediassa (nettisivujen päivitys, kuvaaminen, editointi, striimaus ja somettaminen)
  • roudauksessa (tavaroiden kantaminen eri tilaisuuksia varten)
  • hautajaisissa (arkun kantaminen siunaustilaisuudessa)

Jos haluat vapaaehtoiseksi, ota rohkeasti yhteyttä Kouvolan seurakuntien työntekijöihin. Yhteystietolistan löydät tältä sivulta - tervetuloa mukaan!

Katso avoimia tehtäviä vapaaehtoisille.

Joukko vapaaehtoisia Maria-salissa.
Yhdessä tekeminen tuo iloa itselle ja muille.

Sanottua seurakunnan vapaaehtoistoiminnasta

"Saan uusia tuttavuuksia ja arkeen sisältöä tuvassa istumisen sijaan. Voin auttaa ja siitä tulee hyvä mieli. On kiva olla seurakunnan kantava voima, roudareita kun olemme."
- Vapaaehtoinen Kai, Elimäki

"Hyvää mieltä ja hymyä on ihana jakaa. Saan antaa mitä minulla on ja tunnen siitä iloa. "
- Vapaaehtoinen Marianne, Kuusankoski

"Eläkkeelle jäätyäni hyppäsin suoraan keittiöhommiin. Tämä työ sopii minulle, kun ei tarvitse itse miettiä ja suunnitella, saa toteuttaa vaan."
- Vapaaehtoinen Marja-Terttu, Kuusankoski

Tule päivystäjäksi Palvelevaan puhelimeen

Kouvolan Palveleva puhelin etsii uusia päivystäjiä. Olisiko päivystäjän tehtävä sinulle sopiva vapaaehtoistyö? Tehtävään saat koulutuksen, jolla pääsee turvallisesti alkuun. Päivystystyöhön tarvittavia taitoja täydennetään pitkin matkaa työnohjauksessa sekä jatkokulutuksissa.

Päivystäjälle tärkeintä on halu asettua lähimmäiseksi, rinnalla kulkijaksi. Mitään erityistä ammattitaustaa ei edellytetä. Päivystäjän oman elämäntilanteen tulee olla riittävän tasapainossa. Päivystäjä sitoutuu vaitiolovelvollisuuteen kaikesta kuulemastaan. Puhelinkeskustelut käydään anonyymisti. Kolmen tunnin kestoisia päivystysvuoroja vapaaehtoisella on joka toinen kuukausi.

Lue lisää ja ota rohkeasti yhteyttä toiminnanohjaaja Heidi KääriäiseenLinkki avautuu uudessa välilehdessä, jos kuuntelevan lähimmäisen vapaaehtoistyö kiinnostaa Sinua!

Ota yhteyttä:

Johtava diakoniatyöntekijä
Maunukselantie 3

Verkostoyhteistyö

Kuusankosken seurakunta Jaalan kappeliseurakunta

Vapaaehtoistoiminta, kehitysvammaiset

Jaalan kappeliseurakunta Kuusankosken seurakunta

Riippuvuudet, mielenterveys, osallisuuden kehittäminen, väkivaltatyö

Seurakuntapastori
Anjalankosken seurakunta
Valtatie 12
46900 Inkeroinen

Sijaisuus 1.12.2023 - 31.5.2024.

Lähetyssihteeri
Anjalankosken seurakunta