Sonus-kuoro

Sonus-kuoro on monipuolisesti kirkkomusiikkia laulava sekakuoro. Kuoron taiteellisena johtajana toimii kanttori ja laulunopettaja, dir.cant. Mari Lehtinen. Lehtisellä on pitkä kokemus kuorotyöstä erilaisten kuorojen ja kuoromuotojen kanssa. Lehtinen kehittää kuoron sointia kiinnittämällä huomiota äänenmuodostukseen, ilmaisuun ja tekstilähtöisyyteen.

Pekka Ainali on perustanut kuoron 1980 ja johtanut sitä vuoteen 2016 saakka. Vuosina 2016-2018 kuoroa johti Säde Bartling.

Sonus-kuoro on kuoroyhdistys, joka toimii Kouvolan seurakunnan yhtenä musiikkiryhmänä. Kuoro pitää omia konsertteja sekä esiintyy seurakunnan ja Kouvolan kaupungin erilaisissa tilaisuuksissa. Sonus-kuoro on julkaissut kuusi omaa äänitettä ja nauhoittanut hengellistä musiikkia Yleisradiolle. Kuoro tekee yhteistyötä eri tahojen kanssa.

Viime vuosien yhteistyöprojekteja:
2019 Joulua odotellessa -konsertti Kouvolassa ja Kotkassa kamarikuoro Kotkan-Canton ja Kymi Sinfoniettan kanssa.
2021 Mozartin Requiem Lahdessa ja Hyvinkäällä Lahden Bach-kuoron, Lahden Kamarikuoron, Hyvinkään Oratoriokuoron ja Hyvinkään orkesterin kanssa

​​​

Kuorolaulu on erinomainen harrastus ja se antaa paljon. Kun haluat kehittyä laulajana ja olet valmis tavoitteelliseen kuorolauluun, tule mukaan:) Kuoroon voi pyrkiä koelaulun kautta pitkin vuotta. Vähintään kohtalainen nuotinlukutaito on suotavaa, aiempi kuorokokemus ei ole välttämätön. Kuoro harjoittelee keskiviikkoisin Kouvolan Seurakuntakeskuksen Luukas-salissa klo 18-20.
Ota yhteyttä Mari Lehtiseen ja sovi aika koelauluun!
mari.lehtinen@evl.fi