Seurakuntavaalit näkyy ympäri Kouvolaa, ehdokas löytyy vaalikoneesta

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys on käynnissä.

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys on 6.-10. marraskuuta.

Kouvolassa marraskuun seurakuntavaalit näkyvät ympäri kaupunkia erityisesti ennakkoäänestysviikolla. Seurakuntavaalien ennakkoäänestys järjestetään tiistaista lauantaihin 6.-10. marraskuuta. Vaalipäivä on sunnuntai 18. marraskuuta. Kouvolassa vaalikoneeseen vastasi 94 ehdokasta, vastausprosentti oli 75.

Vaalitunnelmaa jäähallissa, seuratalolla ja kauppakeskuksissa

Vaalitunnelmaan virittäydytään Kouvolan jäähallilla KooKoon kotiottelussa perjantaina 2. marraskuuta. Kouvolan seurakuntien edustajat ovat mukana jakamassa ottelun lomassa tietoa vaaleista.

Elimäen seurakuntavaaliehdokkaat esittäytyvät maanantaina 5.11. klo 11.30 Elimäen seurakuntakeskuksessa, jossa kahvittelu alkaa klo 10.30. Ehdokkaita on tavattavissa myös keskiviikkona 14.11. Vaalipyrähdyksissä klo 17 Elimäen seurakuntakeskuksessa ja klo 18.15 Korian kirkon seurakuntasalissa.

Anjalankosken seurakunnassa ennakkoon äänestäminen sujuu seurakunnan tilaisuuksien yhteydessä. Tiistaina 6.11. Elomaan talossa Kaipiaisissa voi äänestää klo 16-18, ja jäädä sen jälkeen viettämään Käsitöiden ja musiikin iltaa. Valloittavat äänet –konsertti kuullaan Myllykosken seuratalossa torstaina 8.11. klo 18. Esiintymässä ovat Anjalan likat, Ari Klem, Myllykosken kirkkokuoro, Kymen Laulu ja House band. Ennakkoäänestys seuratalossa on avoinna klo 17–19.30.

Valkealan seurakunta järjestää perjantaina 9.11. klo 18 vaalipaneeli-illan Valkealan seurakuntakeskuksessa. Iltaan sisältyy kahvit, musiikkia ja Valkealan seurakuntavaaliehdokkaiden paneeli klo 18.30.

Kouvolan seurakunnat järjestävät ennakkoäänestykset Prismassa ja Veturissa

Kouvolan seurakuntien yhteinen ennakkoäänestys järjestetään Prismassa perjantaina 9.11. kello 10–18 ja kauppakeskus Veturissa lauantaina 10.11. kello 10–18. Prisman ennakkoäänestyspiste löytyy kassojen ja Alkon välistä.
Veturin ennakkoäänestyksen yhteydessä 10.11. järjestetään Kouvolan seurakuntien vaalipaneeli klo 11 kauppakeskuksen ensimmäisen kerroksen tapahtumalavalla. Lisäksi seurakunnat tarjoavat 500 ensimmäiselle äänestäjälle vaalikahvit. Ennakkoäänestyspiste löytyy Veturin toisesta kerroksesta lasten leikkipaikan vierestä.

Vaalikoneeseen vastasi 75 prosenttia Kouvolan ehdokkaista

Kouvolan seurakunnista 94 ehdokasta vastasi vaalikoneeseen 19.10. mennessä. Kouvolassa on 125 ehdokasta, joten vaalikoneen vastausprosentti on 75. Seurakuntavaalien vaalikone avautui 8.10. äänestäjille.

Vaalikoneessa äänestäjä voi tutustua kotiseurakuntansa ehdokkaiden mielipiteisiin ja testata, miten omat näkemykset sopivat yhteen vaalikoneeseen vastanneiden ehdokkaiden kanssa. Kysymykset käsittelevät ajankohtaisia asioita liittyen luottamushenkilön tehtäviin, arvoihin ja kirkon suuntaan. Vaalikoneen voi täyttää osoitteessa www.seurakuntavaalit.fi/vaalikone. Valtakunnallinen vaalikone on käytössä nyt kolmatta kertaa seurakuntavaaleissa.

Vaalitiedot löytyvät verkosta ja Risteyksestä

Ehdokkaat, ennakkoäänestyspaikat ja vaalipäivän äänestyspaikat Kouvolassa löytyvät verkosta: www.kouvolanseurakunnat.fi/seurakuntavaalit ja www.seurakuntavaalit.fi. Kouvolan rovastikunnan seurakuntalehti Risteyksen vaalinumero ilmestyy 31.10. ja jaetaan kaikkiin ilmaisjakelun salliviin kotitalouksiin Kouvolassa ja Iitissä.

2018-10-25 16:06:00.0