Kirkkoherran vaali Anjalankosken seurakunnassa 18. kesäkuuta

Anjalankosken seurakunnalle valitaan uusi kirkkoherra 18.6. Seurakuntalaiset pääsevät tutustumaan ehdokkaisiin helatorstain kevätjuhlan yhteydessä Inkeroisten kirkkopuistossa sekä vaalinäytepyhinä Myllykosken kirkossa.

Hymyilevä naispappi seisoo metsässä pukeutuneena rennosti farkkutakkiin ja kaulaliinaan. Viereissä kuvassa ...

Anjalankosken kirkkoherran vaalin ehdokkaat: Johanna Pesonen ja Pauli Pietiläinen.

Anjalankosken seurakunnalle valitaan uusi kirkkoherra sunnuntaina 18. kesäkuuta. Vaalipäivää edeltävällä viikolla järjestetään ennakkoäänestys seurakunnan eri toimipisteissä. Uusi kirkkoherra valitaan välittömällä vaalilla. Vaalissa äänioikeutettuja ovat Anjalankosken seurakunnassa 9.4.2023 läsnä olevaksi merkityt seurakunnan jäsenet, jotka täyttävät 18 vuotta viimeistään 18.6.2023.
Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli antaa virkamääräyksen vaalissa valitulle kirkkoherralle.

Kirkkoherran vaalin äänestysajat ja -paikat

Vaalin ennakkoäänestys on 12.-16.6.

Ennakkoäänestyspaikat:
12.6.-16.6. klo 9-18 Anjalankosken seurakuntatoimisto, Valtatie 12, Inkeroinen
ma 12.6. klo 16–18 Kaipiainen, Elomaan talo
ti 13.6. klo 16–18 Ummeljoki, kyläkirkko
ke 14.6. klo 17–18 Anjala, Ranta-Pukin kievarimuseo
to 15.6. klo 13–15 Myllykosken kirkon Triadi
pe 16.6. klo 15–18 Sippola, Sippolan apteekki

Vaalipäivä Myllykosken kirkossa:
Vaalipäivänä sunnuntaina 18. kesäkuuta äänestys alkaa Myllykosken kirkossa sanajumalanpalveluksen jälkeen klo 11 ja päättyy klo 18.

Tutustu ehdokkaisiin

Anjalankosken kirkkoherran vaalissa on kaksi Mikkelin hiippakunnan tuomiokapitulin vaalisijoille asettamaa ehdokasta: ensimmäisellä vaalisijalla on Anjalankosken seurakunnan vt. kirkkoherra, rovasti Johanna Pesonen ja toisella vaalisijalla Keski-Lahden seurakunnan seurakuntapastori, director cantus Pauli Pietiläinen

Ehdokkaisiin voi tutustua osoitteessa kouvolanseurakunnat.fi/anjalankosken/kirkkoherranvaaliLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Seurakuntalaiset pääsevät tutustumaan ehdokkaisiin myös helatorstain kevätjuhlan yhteydessä 18.5. klo 15 messun jälkeen Inkeroisten kirkkopuistossa sekä vaalinäytepyhinä Myllykosken kirkossa.

Vaalinäytteet ja ehdokkaiden haastattelut Myllykosken kirkossa

Kirkkoherran vaalin ehdokkaat antavat vaalinäytteensä peräkkäisinä sunnuntaina Myllykosken kirkossa kello 10 alkavissa ehtoollisjumalanpalveluksissa. Vaalinäytteen antaja toimii jumalanpalveluksessa liturgina ja saarnaajana. Johanna Pesonen antaa vaalinäytteensä 28. toukokuuta ja Pauli Pietiläinen 4. kesäkuuta. Kirkkokahvit tarjoillaan Triadissa.

Vaalinäytejumalanpalvelukset striimataan kello 10 Anjalankosken seurakunnan YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Molempien vaalinäytejumalanpalvelusten jälkeen on ehdokkaan haastattelu kirkossa. Myös seurakuntalaisilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä ehdokkaille haastattelutilaisuudessa. Ehdokkaiden haastattelut striimataan Anjalankosken seurakunnan YouTube-kanavalle, jonka jälkeen ne jäävät tallenteiksi.

Seurakuntalaisilla on mahdollisuus lähettää omia kysymyksiä ehdokkaille nimettömästi sähköisellä lomakkeella, joka löytyy vaalin verkkosivulta. Linkkiä vaalisivustolle sekä kyselomakkeeseen jaetaan Anjalankosken seurakunnan Facebook-sivulla. Kysymyksiä voi lähettää myös sähköpostilla osoitteeseen anjalankosken.seurakunta@evl.fi. Kysymyksiä voi esittää haluamalleen ehdokkaalle tai molemmille ehdokkaille 22.5. mennessä. Kysymyksiä hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan ehdokkaiden haastatteluissa vaalinäytepyhinä.

2023-05-15 10:23:53.0