Koronarajoitukset poistuivat Kymenlaaksosta

Rajoitusten poistuminen 18.2. alkaen avaa Kouvolan seurakuntien toimintaa.

Kasvomaskeja ja punainen sydän.

Kouvolan seurakunnat huolehtivat hyvästä terveysturvallisuudesta myös koronarajoitusten poistuttua. Kuva: Pixabay

Kymenlaakson sairaanhoitopiirin alueella ei ole enää voimassa aluehallintoviraston rajoituksia 18. helmikuuta alkaen. Rajoitusten kumoaminen tarkoittaa, että yleisötilaisuuksien henkilömäärärajoituksista voidaan luopua. Terveysturvallisista käytännöistä kuitenkin huolehditaan edelleen Kouvolan seurakuntien toiminnassa. Väljyys tiloissa, maskin käyttö, hyvä käsihygienia sekä muut turvatoimet estävät tehokkaasti koronatartuntojen leviämistä.

Etelä-Suomen aluehallintoviraston 17.2. julkaisemassa tiedotteessa todetaan, että Kymenlaakson epidemiatilanne on sairaanhoitopiirin arvion mukaan sairaalakuormituksen kannalta jatkanut tasaantumistaan, vaikka virusta on yhä erittäin runsaasti liikkeellä. Alueellisen koronakoordinaatioryhmän ja sairaanhoitopiirin arvion mukaan nyt voimassa olevilla yleisötilaisuuksien ja asiakas- ja yleisötilojen käytön rajoituksilla ei enää saada tavoiteltua hyötyä epidemian leviämisen hillitsemiseksi. Koska rajoituksia ei enää arvioida alueella välttämättömiksi, Etelä-Suomen aluehallintovirasto kumoaa voimassa olevat rajoituspäätöksensä 18. helmikuuta alkaen. Tutustu aluehallintoviraston tiedotteeseen.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Seurakuntien toiminta järjestetään turvallisesti

Kouvolan seurakuntien jumalanpalvelukset järjestetään avoimin ovin, ja niitä voi seurata myös verkossa. Kouvolan seurakuntien jumalanpalvelusten kävijöitä ohjeistetaan toimimaan terveysturvallisesti.

Kirkollisesta toimituksesta vastaava pappi sopii kirkollisen toimituksen kaikista käytännöistä omaisten kanssa. Kirkollisilla toimituksilla tarkoitetaan kasteita, konfirmaatioita, häitä ja hautaan siunaamisia. Papit ja kanttorit voivat osallistua muistotilaisuuksiin tai kastekahveille.

Seurakuntien yleisötilaisuudet sekä ryhmä- ja leiritoiminta voidaan toteuttaa normaalisti hyvä terveysturvallisuus huomioiden.

Asiakaspalvelua saa toimipisteissä

Kouvolan seurakuntayhtymän asiakaspalvelupisteet ovat toiminnassa normaalisti, terveysturvallisuus huomioiden. Myös yksilökohtaamisia, esimerkiksi diakoniatyötä ja perheneuvontaa toteutetaan normaalisti.

Seurakuntien tilaisuuksiin voi osallistua vain terveenä

Kouvolan seurakuntien järjestämiin tilaisuuksiin voi saapua vain täysin terveenä sekä yleisiä turvallisuusohjeita noudattaen. Kaikissa Kouvolan seurakuntayhtymän tiloissa huomioidaan väljyys tilojen käytössä sekä tarjotaan käsidesiä kävijöille. Kouvolan seurakuntayhtymä muistuttaa tilaisuuksissaan Kymsoten alueella edelleen voimassa olevasta vahvasta maskisuosituksesta. Tilaisuuteen osallistujan tulee ottaa ensisijaisesti mukaan oma kasvomaski.

Tapahtumatiedot ja jumalanpalvelusten verkkolähetykset:

Kouvolan seurakuntien ajantasaiset tapahtumatiedotLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja tiedot jumalanpalvelusten verkkolähetyksistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä löytyvät verkkosivuiltamme.

2022-02-18 09:55:44.0