Koronapassi käyttöön joululaulutilaisuuksissa ja konserteissa 13.12. alkaen

Kouvolan seurakunnat ottavat käyttöön koronapassin Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa ja konserteissa 13.12. alkaen. Muussa toiminnassa turvallisuus huomioidaan rajaamalla tilaisuuksien osallistujamäärää.

Kauneimmat Joululaulut -logo

Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksiin Kouvolassa pääsee 13. joulukuuta alkaen koronapassilla.

Kouvolan seurakuntayhtymä huomioi toiminnassaan Etelä-Suomen aluehallintoviraston 10.12. antamat uudet rajoitukset. Avin rajoitukset ovat voimassa Kymenlaaksossa 13.12.2021-12.1.2022.

Joulunaika Kouvolan seurakunnissa tehdään mahdollisimman turvalliseksi uusien kokoontumisrajoitusten puitteissa. Kouvolan seurakunnat ottavat käyttöön koronapassin 13. joulukuuta alkaen Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa sekä seurakuntien järjestämissä konserttitilaisuuksissa. Koronapassi kysytään kaikilta yli 16-vuotiailta tilaisuuteen osallistujilta. Koronapassin tarkistuksen yhteydessä ei yleensä kysytä henkilöllisyystodistusta. Jos kuitenkin on erityistä syytä epäillä, että henkilö ei ole sama kuin koronapassissa, henkilöllisyystodistus tulee näyttää pyydettäessä passien tarkistajalle.

11. ja 12. joulukuuta järjestettävissä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa tai konserteissa ei kysytä koronapassia. Viikonlopun tilaisuuksiin voi osallistua puolet käytössä olevan tilan enimmäishenkilömäärästä.

Kauneimpia Joululauluja voi laulaa myös verkon välityksellä

Kauneimpia Joululauluja voi laulaa myös verkossa. 12. joulukuuta klo 18 alkaa suora verkkolähetys Jaalan kirkon laulutilaisuudesta Jaalan kappeliseurakunnan YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. 19 joulukuuta klo 18 Myllykosken kirkon laulutilaisuus näkyy myös suorana lähetyksenä Anjalankosken seurakunnan FacebookLinkki avautuu uudessa välilehdessä- ja InstagramLinkki avautuu uudessa välilehdessä-kanavilla. Lisäksi Kouvolan seurakuntayhtymän kanttorien ja kuorojen yhteinen, viime vuonna toteutettu Kauneimmat Joululaulut -videoLinkki avautuu uudessa välilehdessä on katsottavissa Kouvolan seurakuntien YouTube-kanavalla.

Kouvolan seurakunnat rajoittavat tilaisuuksiensa osallistujamäärää

Kouvolan seurakuntayhtymä huomioi terveysturvallisuuden myös kaikessa muussa toiminnassaan.
Kouvolan seurakunnat huolehtivat jumalanpalveluksiin, kirkollisiin toimituksiin ja muuhun toimintaan osallistuvien sijoittumisesta tilaan siten, että osallistujien lähikontaktin aiheuttamaa tartunnan riskiä voidaan ehkäistä. Väkimäärää seurakuntien tilaisuuksissa rajoitetaan 13. joulukuuta alkaen.

Koronapassin käyttöönotto julkisessa uskonnonharjoituksessa ei ole mahdollista. Lisäksi koronapassia ei voi edellyttää muissakaan seurakunnan ydintehtäviin liittyvissä toiminnoissa. Kaikkia tilaisuuksia koskevat kuitenkin yleiset terveysturvallisuustoimet, joita noudatetaan Kouvolan seurakuntayhtymässä.

Kouvolan seurakuntien järjestämiin tilaisuuksiin voi saapua vain täysin terveenä sekä yleisiä turvallisuusohjeita noudattaen. Kouvolan seurakuntayhtymän tiloissa tarjotaan käsidesiä kävijöille. Kouvolan seurakuntayhtymä huomioi Kymsoten alueella voimassa olevan vahvan maskisuosituksen. Tilaisuuteen osallistujan tulee ottaa ensisijaisesti mukaan oma kasvomaski.

Seurakuntien ajankohtaiset tapahtumatiedot ja jumalanpalvelukset löytyvät verkosta

Kouvolan seurakuntien joulusivu verkossa kokoaa yhteen ajantasaiset tiedot seurakuntien joulunajan tapahtumista. Tiedot löytyvät osoitteesta kouvolanseurakunnat.fi/jouluLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kouvolan seurakuntien jumalanpalvelukset järjestetään avoimin ovin, ja niitä voi seurata myös verkossa. Tietoa verkossa lähetettävistä jumalanpalveluksista löytyy osoitteessa kouvolanseurakunnat.fi/jumalanpalvelusLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Fri Dec 10 18:54:00 EET 2021