Kouvolan seurakunnat järjestävät 40 Kauneimmat Joululaulut -tilaisuutta

Kauneimmat Joululaulut soivat Kouvolan seurakunnissa koronarajoitukset huomioiden. Osallistumalla Kauneimmat Joululaulut -keräykseen tuet Suomen Lähetysseuran työtä heikoimmassa asemassa olevien ihmisten oikeuksien puolustamiseksi.

Etiopialainen äiti ja lapsi laskevat hymyillen vesihanasta vettä kanisteriin.

Kauneimmat Joululaulut -keräys tukee muun muassa puhtaan veden saantia. Lähetysseuran tuella Etiopiaan rakennetut uudet vesipisteet mahdollistavat puhtaan veden yli 30.000 ihmiselle. Kuva: Ari Vitikainen

Kouvolassa päästään laulamaan Kauneimpia Joululauluja, viranomaisten uusimmat koronarajoitukset huomioiden. Kouvolan seurakunnat rajaavat yhteislaulutilaisuuksiensa osallistujamäärän puoleen tiloihin hyväksytystä enimmäisosallistujamäärästä. Tämä tarkoittaa, että esimerkiksi Kouvolan Keskuskirkkoon mahtuu 400 henkilöä laulamaan joululauluja, kun tilan virallinen enimmäisosallistujamäärä on 800.

Koronapassi on käytössä ravintoloiden laulutilaisuuksissa

Yhteistyössä ravintolayrittäjien kanssa ravintolan tiloissa toteutettavissa Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa on käytössä koronapassi. Passilla joululauluja voi tulla laulamaan 16. joulukuuta Myllykosken kerholla sekä 14. ja 21. joulukuuta Pub Old Tomissa Kouvolan keskustassa.

Seurakunnat järjestävät 40 laulutilaisuutta

Uusien rajoitusten myötä osa suunnitelluista laulutilaisuuksista erityisesti pienemmissä tiloissa on jouduttu perumaan, mutta laulutilaisuuksia on myös lisätty kirkkoihin. Tällä hetkellä tarjolla on 40 tilaisuutta tulla laulamaan rakkaita joululauluja. Tilaisuuksia järjestetään kirkkojen lisäksi esimerkiksi kauppakeskuksessa, kylätaloilla ja ulkotilaisuutena Inkeroisten kirkkopuistossa. Kouvolan seurakuntayhtymä seuraa edelleen koronatilannetta ja päivittää tapahtumatietojaan verkkoon osoitteessa kouvolanseurakunnat.fi/jouluLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Verkossa Kauneimpia Joululauluja voi laulaa Jaalan kirkosta suoratoistettavan laulutilaisuuden tahtiin 12. joulukuuta klo 18 Jaalan kappeliseurakunnan YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Lisäksi Kouvolan seurakuntien YouTube-kanavalla on julkaistu uudelleen Kouvolan seurakuntayhtymän kanttorien ja kuorojen yhteinen lauluvideo, joka on tallennettu marraskuussa 2020 Kuusankosken kirkossa. Videolla on ollut tähän mennessä huikeat lähes 50.000 katselukertaa. Katso Kauneimmat Joululaulut 2020 -tallenne tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Katso lista kaikista Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksista Kouvolassa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Laulutilaisuuteen kannattaa saapua ajoissa

Kouvolan seurakunnat kehottavat tulemaan ajoissa paikalle laulutilaisuuksiin, koska paikkoja on tarjolla rajoitetusti. Kaikissa seurakuntien yhteislaulutilaisuuksissa on vahva maskisuositus osallistujille sekä kehotus ottaa ensisijaisesti oma maski mukaan tilaisuuteen. Tilaisuuksiin voi osallistua vain täysin terveenä. Laulutilaisuuksissa huolehditaan hyvästä hygieniasta, ja tarjolla on käsidesiä. Turvallisuussyistä kahvitarjoiluista on luovuttu.

Kauneimmat Joululaulut soivat maailman lasten hyväksi

Kauneimmat Joululaulut on myös keräyskampanja. Laulutilaisuudessa tai verkon kautta annettu lahjoitus Suomen Lähetysseuralle tukee kaikkein heikoimmassa asemassa olevia lapsia. Keräystuotolla tuetaan erityisesti lasten ja äitien terveyttä, perheiden ravinnon ja puhtaan veden saantia sekä kehitysvammaisia ja syrjittyihin vähemmistöihin kuuluvia lapsia yli 20 maassa. Keräykseen voi lahjoittaa MobilePaylla, tekstiviestillä, tilisiirrolla sekä laulutilaisuuksissa käteisellä kolehtiin. Lisätietoa lahjoituskanavista verkossa osoitteessa kauneimmatjoululaulut.fi/lahjoita.Linkki avautuu uudessa välilehdessä Kiitos lahjastasi!

2021-12-03 11:07:00.0