Itsenäisyyspäivää juhlistavat jumalanpalvelukset ja seppeleenlaskut

Jumalanpalvelukset, hartaudet, seppeleenlaskut ja konsertit kuuluvat itsenäisyyspäivän juhlintaan Kouvolassa.

Kolme Suomen lippua hulmuaa tuulessa.

Itsenäisyyden teemaan liittyvissä konserteissa kuullaan muun muassa Sibeliuksen musiikkia. Kuva: Roine Piirainen / Kuvia Suomesta.

Kouvolan seurakunnat järjestävät itsenäisyyspäivänä 6. joulukuuta useita jumalanpalveluksia ja hartauksia. Seppeleenlaskut sankarihaudoille sekä muistomerkeille kuuluvat perinteisesti ohjelmaan jumalanpalvelusten jälkeen. Ennen ja jälkeen itsenäisyyspäivän seurakunnissa järjestetään konsertteja itsenäisyyden teemaan liittyen. Konserteissa kuullaan muun muassa Sibeliuksen musiikkia.

Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelukseen voi osallistua myös verkon välityksellä. Jumalanpalvelus Valkealan kirkosta lähetetään suoratoistona Kouvolan seurakuntien yhteiseltä YouTube-kanavalta klo 10 alkaen.

Kouvolan seurakunnat seuraavat viranomaisten ohjeita tilaisuuksien järjestämisestä turvallisesti. Jumalanpalveluksiin osallistuvia suositellaan käyttämään maskia sekä pitämään turvavälejä.

Itsenäisyyspäivän 6.12. jumalanpalvelukset ja hartaudet

klo 9 Seppeleenlasku Tuohikotin sankarihautausmaalla sekä 1918 muistomerkeillä.
klo 10 Sanajumalanpalvelus Sippolan kirkossa. Seppeleenlaskut ja kunniavartiot: Sippolan kirkolla jumalanpalveluksen jälkeen, Karhunkankaan hautausmaalla ja Myllykosken kirkolla klo 12.30, Anjalan kirkolla klo 13.
klo 10 Sanajumalanpalvelus Elimäen kirkossa. Mieslaulajat, partiolippukunta Elimäen Metsäsudet. Kunnianosoitus sankarihaudoilla. Klo 11 Kirkkokahvit ja juhlahetki ”Kiitollisuus Isänmaasta” Elimäen seurakuntakeskuksen isossa salissa.
klo 10 Sanajumalanpalvelus Keskuskirkossa. Seppeleenlasku Lääninpuistossa jumalanpalveluksen jälkeen.
klo 10 Sanajumalanpalvelus Kuusankosken kirkossa. Klo 12 Seppeleen lasku ja kunniakäynti Uuden hautausmaan sankarivainajien muistomerkillä.
klo 10 Sanajumalanpalvelus Jaalan kirkossa, seppeleenlaskut ja juhlakahvit.
klo 10 Sanajumalanpalvelus Valkealan kirkossa. Partiolaiset avustavat. Katsottavissa suoratoistona Kouvolan seurakunnat YouTube-kanavalla. Jumalanpalveluksen jälkeen seppeleenlaskut sankarihaudalle ja muille muistomerkeille.

Konsertteja

Ti 30.11. klo 18 Talvisodan syttymisen muistopäivän musiikillinen tilaisuus Keskuskirkossa. Esitelmä Mirja Turunen. Yhteislauluja ja yksinlauluesityksiä.
La 4.12. klo 17 Laulu itsenäisyydelle -konsertti Käpylän kirkossa. Piia Lipola, laulu ja Terhi Paukku, piano.
Ke 8.12. Klo 12 Sibeliuksen päivän musiikkia Myllykosken kirkossa. Urku- ja pianomusiikkia sekä laulua. Kanttorit Viena Kontkanen ja Elina Hyvönen.

2021-11-23 13:44:00.0