Kouvolan seurakuntayhtymän koronavarotoimia puretaan 1.10. alkaen

Kouvolan seurakuntayhtymä luopuu henkilömäärärajoituksista tiloissaan.

Käsiä pestään vesihanan alla.

Käsien pesu ja muut hyvät hygieniakäytännöt auttavat edelleen koronaviruksen torjunnassa.

Kouvolan seurakuntayhtymä lieventää käytössä olevia koronavarotoimiaan lokakuun ensimmäisestä päivästä alkaen.

Seuraamme edelleen kaikessa toiminnassamme Kymsoten ja Etelä-Suomen aluehallintoviraston voimassa olevia ohjeistuksia. Kouvolan seurakuntien tilaisuuksissa kerromme osallistujille toimintamme uusista käytännöistä selkeästi.

Tilojen henkilömäärärajoituksista luovutaan ja kaikki kirkonpenkit otetaan käyttöön

Kouvolan seurakuntayhtymä luopuu sen tiloja koskevista henkilömäärärajoituksista, joilla pyrittiin varmistamaan mahdollisuus säilyttää turvavälit tiloissa. Seurakuntayhtymän kaikkia tiloja voidaan jatkossa käyttää ja vuokrata ilman henkilömäärärajoituksia. Myös kirkoissa otetaan jälleen käyttöön kaikki penkkirivit.

Käsidesiä ja kasvomaskeja tarjotaan jatkossakin seurakuntayhtymän tiloissa

Tarjoamme edelleen tilaisuuksiemme osallistujille käsidesiä sekä kasvomaskeja Kouvolan seurakuntayhtymän tiloissa. Kouvolan seurakunnat edelleen huolehtivat tilaisuuksiin osallistuvien terveysturvallisuudesta. Esimerkiksi messuissa papit pitävät edelleen kasvomaskia jakaessaan ehtoollista.

Kouvolan seurakuntayhtymä seuraa paikallisten terveysviranomaisten suosituksia kasvomaskin käytöstä. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) suosittelee edelleen maskin käyttöä sisätiloissa, joissa on paljon ihmisiä lähellä toisiaan, vaikka muuten maskia voi käyttää oman harkinnan mukaisesti.

2021-10-01 12:11:00.0