Radiojumalanpalvelus Elimäen kirkosta 26.9.

Elimäen kirkosta radioidaan messu Yle Radio 1 -kanavalla sunnuntaina 26. syyskuuta kello 10.

Elimäen kirkko

Radiojumalanpalveluksen virsiä harjoitellaan virsi-illassa Elimäen kirkossa keskiviikkona 22.9. kello 19.

Messussa saarnaa kappalainen Tuula Ylikangas ja liturgina on kirkkoherra Kirsi Hämäläinen. Diakoni Marja Rintanen avustaa. Tekstinlukijoina ovat Anna Sinkkonen, Siiri Sinkkonen ja Ville Vilkki. Kanttorina ja Elimäen kirkkokuoron johtajana toimii Juha Nurmi, urkurina Ville Perkkiö ja viulistina Anna Carlson-Perkkiö

Messussa lauletaan virret 186:1-4, 128:2-4, 315, 514, 508, 575:3,4. Kirkkokuoro esittää kanttori Juha Nurmen sävellykset Psalmi; Mainen matka päättyy; Vain sinä Herra. Kuoro laulaa myös Knut Nystedtin sävellyksen (sov. Juha Nurmi) Käskien et hallitse, Kristus. Lisäksi kuullaan Charles Gounodin / J. S. Bachin sävellys Meditaatio (Ave Maria). Päätössoittona on G. F. Händelin toinen osa (Allegro) neljännestä viulusonaatista viululle D-duuri.

Jumalanpalvelus on suunniteltu kirkkoherra Kirsi Hämäläisen mukaan siten, että siinä on monta toimijaa yhdessä. Vapaaehtoiset jumalanpalveluksen valmistelijat ovat Löytyn kylällä asuvista perheistä. – On erityisen mukavaa saada radiokirkkoon myös lapsen ja nuoren ääni, Hämäläinen sanoo.

Kirkkoon tulijoiden pitäisi olla ajoissa paikan päällä, viimeistään kello 9.45. Kirkkotilassa on huomioitu etäisyydet, ja ehtoollisen vietto tapahtuu kahdessa pisteessä. Jumalanpalveluksen jälkeen nautitaan kirkkokahvit Elimäen seurakuntakeskuksen juuri remontoidussa isossa salissa.

Virsi-illassa Elimäen kirkossa keskiviikkona 22.9. kello 19 harjoitellaan radiojumalanpalveluksen virsiä. Mukana ovat Ville Perkkiö, Juha Nurmi ja kirkkokuorolaisia.

Fri Sep 17 15:28:34 EEST 2021