Mennään naimisiin 2.2.2022

Kouvolan seurakuntien Hääpäivä tarjoaa vaivattoman, yksinkertaisen ja kauniin tavan solmia avioliitto.

Hääparin kädet.

Kouvolan seurakuntien Hääpäivä 2.2.2022 muistuttaa, ettei kirkkohäiden tarvitse olla suuret. Ei suuria suunnitelmia, ei häästressiä, vain pieni joukko hääparille tärkeitä ihmisiä – tai halutessaan ”Tahdon” voi sanoa vain kahden kesken.

Kappalainen Kaija-Liisa Lindbergin mukaan rakkaalleen kannattaa sanoa "Tahdon". – Vaikka arjen pienet teot osoittavat tärkeällä tavalla rakkauden todeksi, herkistää noiden sanojen kuuleminen kirkossa aina.

Vihkimiseen tarvitaan ennakkoilmoittautuminen ja avioliiton esteiden tutkinta

Hääpäivänä vihkimisiä järjestetään Käpylän kirkossa puolen tunnin välein kello 17-21. Paikalle voi kutsua sukulaisia ja ystäviä. Tarvittaessa kaksi todistajaa järjestyy myös seurakunnan kautta. Ilmoittautuminen Hääpäivään tulee tehdä 30. joulukuuta mennessä, ja pyyntö avioliiton esteiden tutkinnasta 21. tammikuuta mennessä.

Kirkollisen vihkimisen edellytyksenä on kirkon jäsenyys ja suoritettu rippikoulu. Riittää, että toinen vihittävistä on evankelis-luterilaisen kirkon jäsen ja toinen jonkun muun kristillisen kirkko- tai uskontokunnan jäsen. Jos rippikoulu on jäänyt väliin, kotiseurakunnan rippikoulutyöstä vastaavalta papilta voi tiedustella yksityisrippikoulun mahdollisuutta.

Alttarille häämarssin tahdissa

Vihkiparilla on mahdollisuus astella alttarille häämarssin tahdissa. Kanttorit ovat valinneet valmiiksi muutamia häämarsseja, joista vihkipari voi valita omansa. Mukana on klassikoita, kuten Toivo Kuulan Häämarssi sekä Erkki Melartinin Prinsessa Ruususen juhlamarssi. Kaikki häämarssivaihtoehdot löytyvät Hääpäivän verkkosivuilta kouvolanseurakunnat.fi/haapaiva.
– Vihkitilaisuutta juhlistamaan voi valita perinteistä tai uudempaa, iloisen nopeaa tai rauhallisen kaunista musiikkia. Pari voi valita musiikit helposti muutamista vaihtoehdoista vaikka vasta paikan päällä, kertoo kanttori Mari Lehtinen.

Hääpäivä 2.2.2022 klo 17-21 Käpylän kirkossa

Pareja vihitään Käpylän kirkossa puolen tunnin välein klo 17-21. Tiedustelut ja ilmoittautuminen tapahtumaan 30.12.2021 mennessä: kappalainen Kaija-Liisa Lindberg, 040 849 8877, kaijis.lindberg@evl.fi. Mukaan vihkimiseen tarvitaan todistus avioliiton esteiden tutkinnasta. Pyyntö esteiden tutkinnasta tulee tehdä 21.1.2022 mennessä, esimerkiksi sähköisen asiointipalvelun kautta verkko-osoitteessa esteidentutkinta.fi.

Lue lisää Hääpäivästä

2021-09-15 16:01:10.0