Perjantaina 20.8. Keskuskirkossa soivat konsertit

Taiteiden yön peruuntumisesta huolimatta Keskuskirkon konsertit järjestetään aikaisemmin julkaistun tiedon mukaisesti. Konserteissa noudatetaan voimassa olevia rajoituksia ja turvaohjeita. Konserttien osallistujamäärä rajataan 200 henkilöön/konsertti.

Darth Vader -elokuvahahmo kädessään valomiekka.

Elokuvamusiikin konsertissa kuullaan säveliä muun muassa Tähtien sota -elokuvasarjasta. Kuvassa elokuvista tuttu Darth Vader. Kuva: Adobe Stock

Päivitetty 13.8.2021

Perjantaina 20. elokuuta Kouvolan Keskuskirkossa soivat niin urut, flyygeli, kitara kuin lyömäsoittimetkin. Kouvolan seurakunnan musiikkityön tuottama konserttisarja tuo Keskuskirkkoon monipuolisen kattauksen musiikillisia elämyksiä.

– Taiteiden yönä kuullaan kolme erilaista ja erilaisuudessaan kiehtovaa konserttia. Vaikka videopeli- ja elokuvamusiikki ovat melko lähellä toisiaan, niin tällä kertaa kyse on keskenään hyvin erilaisesta musiikista, illasta vastaava kanttori Terhi Paukku Kouvolan seurakunnasta kuvaa.
– Mielestäni Final Fantasyn musiikit ovat kauniita ja pianosovitukset on tehty taitavasti. Nox Cantoresin kuoro-osuus luo konsertti-iltaan seesteisen suvannon ennen elokuvamusiikin ”kunnon tykitystä" lyömäsoittimilla ja uruilla. Ilta päättyy Finlandiaan, Terhi Paukku kertoo.

Pe 20.8. Taiteiden yön ohjelma Keskuskirkossa

klo 19 "Final Fantasy VII pianokonsertti". Janne Oksanen, piano. Final Fantasy VII on yksi kaikkien aikojen legendaarisimpia videopelejä ja koko Final Fantasy -pelisarjan suosituin peli. Kyseiseen peliin tehtyjä, pianolle sovitettuja sävellyksiä voi käydä jo etukäteen kuuntelemassa Janne Oksasen YouTube-kanavalta.

klo 20.30 "Sävelkuvia Suomesta". Lauluyhtye Nox Cantores johtajanaan Terhi Paukku. Suomalaisia lauluja suomalaisten kuvataiteilijoiden maalauksilla kuvitettuina.

klo 22 "Elokuvamusiikkia uruille ja lyömäsoittimille". Elokuvamusiikin helmiä Tähtien sodasta Top Gunin kautta Tuntemattomaan Sotilaaseen. Risto Eskola ja Terhi Paukku, urut sekä A-P Rissanen ja Janne Aalto, lyömäsoittimet. Solisteina Teija Kapiainen, laulu sekä Simo Helkala, kitara.

Kaikkiin tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Mon Aug 09 09:00:00 EEST 2021