Eloisa ilta kutsuu Voikkaan kirkolle 17. elokuuta

Eloisa ilta kutsuu paikkakuntalaisia viettämään yhteistä aikaa Voikkaan kirkon pihamaalle tiistaina 17. elokuuta kello 17–19.

Iloinen tyttö kääntää muurikkalettuja pannulla.

Iloiset letunpaistajat Eloisassa illassa. Kuva: Timo Vikman.

Eloisa ilta Voikkaan kirkon pihamaalla tarjoaa yhdessäoloa ja kivaa tekemistä koko perheelle. Tapahtumassa noudatetaan voimassa olevia turvallisuusohjeita. Paikalle voi saapua vain terveenä ja maskin käyttöä suositellaan, järjestäjät huomioivat.

Sadonkorjuumyyjäiset, arpoja, herkkuja sekä ulkoileikkejä

Eloisaa iltaa ovat järjestämässä Kuusankosken seurakunnan eri työmuodot sekä partio, MLL ja uutena yhteistyökumppanina Kouvolan seudun Muisti ry.
– Tarjolla on lettuja, makkaraa sekä kahvia ja mehua. Lähetystyölle keräämme varoja sadonkorjuumyyjäisillä ja arvanmyynnillä. Hartauden pitää kappalainen Pauli Heinola ja yhteislauluja vetää kanttori Risto Eskola, lähetyssihteeri Susanna Roitto kertoo.

Kuusankosken seurakunnan varhaiskasvatus järjestää kirkon pihalle mukavaa puuhaa perheen pienimmille. Pihamaalle tulee keppihepparata, rengaspolku ja pihapelejä, kuten keilaamista, palloilua ja frisbeen heittoa. Tarjolla on myös hiekkaleluja ulkoleikkeihin.
– Hauskaa yhdessäoloa ja ulkoilua on luvassa, lastenohjaajat Anne Jokelin ja Johanna Karlsson Kuusankosken seurakunnasta kertovat.

Tapahtumassa voi osallistua Yhteisvastuukeräykseen

Tänä vuonna Eloissa illassa on esillä myös kirkon oma Yhteisvastuukeräys.
– Keräyslupaan on tullut muutos, ja voimme pitää Yhteisvastuuta esillä aiempaa pidempään, kertoo Kuusankosken seurakunnan diakoni Leea Piirainen.
Yhteisvastuukeräys 2021 kerää varoja kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ikäihmisten auttamiseksi Suomessa ja maailmalla. Osa keräystuotoista ohjataan ikäihmisten digitaitoja edistäviin koulutuksiin.

Lisätietoa Yhteisvastuukeräyksestä Kouvolan seurakunnissa.

2021-08-06 11:14:08.0