Anjalankosken ja Kouvolan kirkkoherran virkoihin useita hakijoita

Hakuaika Anjalankosken seurakunnan sekä Kouvolan seurakunnan kirkkoherran virkoihin päättyi 1.7.

Valkoinen raamattu, jonka päällä kaksi pientä värikästä mosaiikkiristiä.

Anjalankosken ja Kouvolan seurakuntiin valitaan uudet kirkkoherrat.

Anjalankosken seurakunnan kirkkoherran virkaa hakivat: Anjalankosken seurakunnan kappalainen Johanna Pesonen, Keski-Lahden seurakunnan seurakuntapastori, dir.cant. Pauli Pietiläinen, Perheniemen opiston tuntiopettaja, TT Timo Pokki, Naantalin seurakunnan ma. seurakuntapastori Johan Savola ja Äänekosken seurakunnan kappalainen Lauri Pietikäinen. Hakuprosessi jatkuu hakijoiden haastatteluilla tuomiokapitulissa elokuussa ja ehdokasasettelu julkaistaan kuukautta myöhemmin. Kirkkoherra valitaan välittömällä vaalilla. Välittömässä vaalissa seurakuntalaiset valitsevat kirkkoherran.

Kouvolan seurakunnan kirkkoherran virkaa hakivat: Kouvolan seurakunnan kappalainen Henna Huppunen, Luumäen seurakunnan kirkkoherra Tuija Nuutinen ja Kuusankosken seurakunnan kappalainen Minna Tanska. Hakuprosessi jatkuu elokuussa. Kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla. Välillinen vaalitapa tarkoittaa, että kirkkoherran valitsee Kouvolan seurakuntaneuvosto. Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli antaa virkamääräyksen neuvoston valitsemalle kirkkoherralle.

Anjalankosken seurakunnan nykyinen kirkkoherra Eija Murto jää eläkkeelle 1.1.2022, ja Kouvolan seurakunnan nykyinen kirkkoherra Keijo Gärdström puolestaan 1.3.2022.

2021-07-02 11:52:00.0