Vietä juhannusta Kouvolan seurakuntien kanssa

Kouvolan seurakunnat järjestävät juhannusjuhlia, yhteislauluja ja jumalanpalveluksia kirkoissa sekä luonnon helmassa.

Maarit Kenttälä koivun vieressä koivunoksa käsissään.

Seurakuntapastori Maarit Kenttälä odottaa ensimmäistä juhannusjuhlaansa Anjalankosken seurakunnassa.

Juhannusaattona 25. kesäkuuta järjestetään juhannusjuhlat Puhjonrannassa ja Inkeroisten kirkkopuistossa. Kesäisiin yhteislauluihin voi osallistua Kouvolan seurakunnan YouTube-kanavalla. Juhannuspäivänä 26. kesäkuuta ja sunnuntaina 27. kesäkuuta seurakunnissa vietetään perinteiset jumalanpalvelukset. Kaikki tilaisuudet järjestetään osallistujien terveysturvallisuus huomioiden.

Juhannus on Johannes Kastajan syntymäpäivä

Sana juhannus tulee nimestä Johannes. Nimi tarkoittaa ”Jumala on armollinen”. Juhannus on Johannes Kastajan syntymäpäivä. Raamatun mukaan Johannes Kastaja syntyi puoli vuotta ennen Jeesusta. Siksi juhannusta vietetään puoli vuotta ennen joulua. Johannes Kastaja oli Jeesuksen edelläkävijä, joka kulki Jordanin seudulla ja kehotti ihmisiä kääntymään ja ottamaan kasteen syntien anteeksi saamiseksi.

Juhannusaattona 25.6. vietetään juhannusjuhlia ja lauletaan yhdessä

klo 18 Juhannusjuhla Puhjonrannan kurssikeskuksessa. Kaija-Liisa Lindberg, kesäteologi Piia Tötterström, Lehtinen ja Korttelipelimannit. Hyvän mielen musiikkia ja pientä yhteistä ohjelmaa. Pullakahvit on tarjolla päärakennuksessa klo 18-19, ohjelmallinen osuus klo 19. Makkara- ja lettukanttiini on avoinna rannan venevajassa Tuutarin ystävyysseurakunnan hyväksi, maksu vain käteisellä. Juhannusjuhla toteutetaan turvaohjeita noudattaen. Ei erillistä kuljetusta. Voimassa olevan metsäpalovaroituksen vuoksi kokkoa ei sytytetä.

klo 18 Juhannusjuhlat Inkeroisten kirkkopuistossa. Mukana seurakuntapastori Maarit Kenttälä, kanttori Kirsi Vallasvuori sekä kesäteologit Joonas Kerttula ja Sanni Kuittinen. Musiikista vastaavat Timo Nyman ja Tommi Nikki. Runonlausuntaa Pirkko Yrjölä. Juonto Timo Nyman. Kahvion tuotto menee lähetystyölle. Sateella tapahtuma järjestetään Inkeroisten kirkossa.
– Juhla järjestetään nyt ensi kertaa Inkeroisten kirkkopuistossa. Iloisin mielin odotan ja koordinoin keskikesän juhlaa, jossa saan olla mukana ensimmäistä kertaa, kauniissa kirkkopuistossa yhdessä seurakuntalaisten kanssa suvivirttä veisaamassa. Lähetyksen grillimakkara varmasti maistuu myös, seurakuntapastori Maarit Kenttälä Anjalankosken seurakunnasta kertoo.

klo 18 Juhannusaaton yhteislauluja Kouvolan seurakunnan YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Keskikesän heleimmät laulut yhdessä laulettavaksi tai kuunneltavaksi. Juhannusaaton kunniaksi Teija Kapiainen ja Terhi Paukku heläyttävät ilmoille tuttuja lauluja. Ulkomuististakin moni laulu varmasti muistuu mieleen, ja tekstityksen saa näkyville YouTuben omien tekstiasetusten kautta.

Tervetuloa juhannuspäivänä 26.6. kirkkoon

klo 10 Sanajumalanpalvelus Elimäen kirkossa. Saarna ja liturgia Tuula Ylikangas, kanttori Ville Perkkiö.

klo 10 Sanajumalanpalvelus Niinirannan toimintakeskuksen pihassa. Saarna ja liturgia Arto Hyvättinen, kanttori Kirsi Rantala.

klo 10 Sanajumalanpalvelus Keskuskirkossa. Saarna kesäteologi Piia Tötterström, liturgia Tuuli Kotisalo, kanttori Mari Lehtinen.

klo 13 Messu Tirvan kirkossa. Saarna ja liturgia Arto Hyvättinen, kanttori Kirsi Rantala.

klo 13 Kesäisten laulujen juhannuskirkko Jaalan kirkossa. Saarna ja liturgia Minna Tanska, kanttori Risto Eskola.

klo 18 Sanajumalanpalvelus Inkeroisten kirkkopuistossa. Saarna kesäteologi Joonas Kerttula, liturgia Maarit Kenttälä, kanttori Kirsi Vallasvuori.

Sunnuntaina 27.6. vietetään jumalanpalveluksia, myös Arboretumissa

klo 10 Messu Sippolan kirkossa. Saarna kesäteologi Sanni Kuittinen, liturgia kesäteologi Joonas Kerttula, ehtoollisen asettaminen Maarit Kenttälä, kanttori Kirsi Vallasvuori.

klo 10 Sanajumalanpalvelus Keskuskirkossa. Saarna kesäteologi Niko Kolehmainen, liturgia Keijo Gärdström, kanttori Mari Lehtinen. Käpylän kirkossa ei poikkeuksellisesti ole jumalanpalvelusta.

klo 10 Messu Kuusankosken kirkossa. Saarna ja liturgia Kimmo Ylikangas, kanttori Risto Eskola.

klo 10 Messu Valkealan kirkossa. Saarna ja liturgia Arto Helle, kanttori Kirsi Rantala, musiikissa avustaa Valerijs Avramenko. Messu on katsottavissa Kouvolan seurakuntien YouTube-kanavalla.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

klo 18 Metsäkirkko Arboretum Mustilassa. Kappalainen Tuula Ylikangas, kanttori Ville Perkkiö.

Lisää seurakuntien kesätapahtumia löydät kesäsivultamme.

2021-06-15 15:36:00.0