Anjalankosken kirkkoherran haku avataan uudelleen

Anjalankosken seurakuntaneuvosto pyytää Mikkelin tuomiokapitulia avaamaan viran uudelleen hakuun.

alt=

Anjalankosken seurakunnalle valitaan uusi kirkkoherra ensi syksyn aikana. Kuvassa Anjalan kirkon alttari. Kuva: Tuula Aronen / Kouvolan Kameraseura

Anjalankosken seurakuntaneuvosto käsitteli kirkkoherran viran valintaprosessia kokouksessaan viime viikolla.
– Seurakuntaneuvoston päätöksessä korostuu erityisesti, että seurakuntaneuvosto valitsi välittömän vaalin kirkkoherran valintatavaksi, jotta seurakuntalaiset pääsisivät suoraan valitsemaan vaalilla seuraavan kirkkoherran, kirkkoherra Eija Murto kertoo.

Koska Anjalankosken seurakunnan kirkkoherran virkaan oli määräaikaan mennessä vain yksi virkaan kelpoinen hakija, seurakuntaneuvosto päätti pyytää Mikkelin hiippakunnan tuomiokapitulia julistamaan Anjalankosken kirkkoherranviran uudelleen haettavaksi. Virkaa oli hakenut Anjalankosken seurakunnan kasvatuksen kappalainen Johanna Pesonen.

Anjalankosken kirkkoherran viran täyttö on tuomiokapitulin käsittelyssä kapitulin seuraavassa kokouksessa 1. kesäkuuta. Kapituli julistaa viran uudestaan avoimeksi kokouksessa. Hakuaika tulee päättymään 1.7.2021 klo 15.

Anjalankosken seurakunnan nykyinen kirkkoherra Eija Murto jää eläkkeelle 1.1.2022.

2021-05-24 13:08:00.0