Talvisodan päättymisen muistopäivän seppeleenlasku Lääninpuistossa

Muistopäivän seppeleenlasku järjestettiin Lääninpuistossa 13. maaliskuuta.

alt=

Seppeleenlaskussa muistomerkillä kirkkoherra Keijo Gärdström, eversti Petri Olli, kaupunginjohtaja Marita Toikka ja sotakamreeri Toivo Hartikainen. Kuva: Ulla-Maija Hiltunen.

Talvisodan päättymisen muistopäivän seppeleenlasku Kouvolassa järjestettiin lauantaina 13. maaliskuuta klo 12 Lääninpuistossa. Suomen ja Neuvostoliiton välinen rauhansopimus astui voimaan 13. maaliskuuta 1940.

Seppele laskettiin Talvi- ja jatkosodassa kaatuneiden kouvolalaisten sankarivainajien muistomerkillä. Seppeleen muistomerkille laskivat Kouvolan seurakunnan kirkkoherra Keijo Gärdström, Karjalan prikaatista eversti Petri Olli, Kouvolan kaupunginjohtaja Marita Toikka ja Kouvolan Sotaveteraanit ry:n toiminnanjohtaja, sotakamreeri Toivo Hartikainen.

Koronarajoitusten takia seppeleenlaskua ei voitu toteuttaa avoimena yleisötilaisuutena. Seppeleenlaskua edelsi Kouvolan Keskuskirkon kirkonkellojen soitto.

Sat Mar 13 13:31:00 EET 2021