Ilon polku Elimäellä ja Korialla 9.4. saakka

Kaikenikäisten rastipolku kutsuu hiljentymään ja ammentamaan ilosta.

Kolme henkilöä rastipolulla

Rastipisteillä on toimintaa kaikenikäisille. Aistit hereille -rastilla havainnoidaan ympäristön ääniä ja tunnistetaan tuoksuja. Kuva: Marika Lohman-Mettälä.

Paastonaikana voi suunnata askeleensa Elimäen seurakuntakeskukselle ja Korian kirkolle. Molempien pihapiireistä löytyy seurakunnan työntekijöiden ideoima Ilon polku, jota voi kiertää vapaasti omaan tahtiin. Seurakunnan opastetekstien luona näkyy juliste: Tule mukaan ilon polulle. Nuolet ohjaavat polun alkuun.

Polun varrella on viisi numeroitua rastipistettä, ja niillä erilaista toimintaa kaikenikäisille. Älypuhelimen QR-koodilla pääsee katsomaan tai kuuntelemaan rastin aiheena olevaa asiaa. Polkuja voi kiertää 9.4. asti.

– Moni kaipaisi tekemistä, jossa voi vaikka käydä kaverin kanssa kävelyllä ja samalla rakentua hengellisesti. Paastonaika valmistaa pääsiäiseen, ja Ilon polku antaa meille mahdollisuuden valmistautua kevään suureen juhlaan, sanoo kirkkoherra Kirsi Hämäläinen.
– Toivomme että kävijä myös kertoo osallistuneensa asettamalla ’napin’ keräyslaatikkoon.

2021-03-03 15:47:00.0