Hääpäivänä 2.1.21 kuusi paria vihitään Kuusankosken kirkossa

Kuusankosken kirkon alttari, jonka eteen on levitetty lattialle vihkiryijy.

Kuusankosken kirkon alttarilla solmitaan kuusi avioliittoa 2.1.2021. Kuva: Kouvolan kameraseura

Kouvolan seurakuntien yhteistä Hääpäivää vietetään 2.1.2021 Kuusankosken kirkossa. Avioliittoon vihitään illan aikana kuusi hääparia. Häätapahtuman ilmoittautuminen päättyi 13. joulukuuta.
– Kaikki halukkaat parit mahtuivat hyvin mukaan Hääpäivään. Vihkimiset alkavat Kuusankosken kirkossa klo 17 alkaen, kappalainen Mirva Lehtinen Kuusankosken seurakunnasta kertoo. Vihkipappeina toimivat Mirva Lehtinen ja kirkkoherra Kimmo Ylikangas. Risto Eskola on kanttorina ja hääväkeä ohjaavat suntiot Jaakko Vättö ja Pentti Paljakka.

Tarvitsee huolehtia vain rakkaudesta

Tapahtumana Hääpäivä on hyvin ajankohtainen: pienimuotoinen vihkitilaisuus onnistuu hyvin myös koronarajoitusten aikana. Kouvolassa vihkitilaisuudessa voi nykyrajoitusten mukaan olla läsnä enintään 10 henkilöä. Tilavassa Kuusankosken kirkossa turvavälit on helppo säilyttää. Tunnelmaa kirkkosaliin luo värivalaistus, sekä tietysti häämarssi.
– Tapahtuma tarjoaa yksinkertaisen ja kauniin tavan solmia kirkollinen avioliitto. Joku vihittävistä totesikin, että voiko tämä olla näin helppoa, eikö tarvitse muuta? Ei tarvitse huolehtia puitteista tai siitä, onko kaikki varmasti kunnossa. Tarvitsee huolehtia vain rakkaudesta toinen toiseen – ja se rakkaus korostuu pienessä, intiimissä hetkessä, Mirva Lehtinen pohtii.
Hääpäivä muistuttaa, ettei kirkkohäiden tarvitse olla suuri tilaisuus. Pienimuotoiset häät kirkossa tai kappelissa voi järjestää milloin vain, tai papin voi pyytää vihkimään esimerkiksi kodin pihamaalle tai muuhun vihkiparille tärkeään paikkaan.

Seuraava hääpäivä järjestetään 2.2.2022

Yhteisen hääpäivän vihkikirkko vaihtuu vuosittain Kouvolan seurakuntien alueella. Seuraava Hääpäivä järjestetään keskiviikkona 2.2.2022 Käpylän kirkossa.
Ensimmäistä kertaa seurakuntien yhteinen vihkitilaisuus on järjestetty Kouvolassa vuonna 2010.

Lue lisää Hääpäivästä tästä linkistä.

Mon Dec 28 09:00:00 EET 2020