Jouluohjelmaa radiossa ja televisiossa

Kauneimmat Joululaulut televisioidaan AlfaTV:ssä jouluviikolla, ja Maailman Kauneimmat Joululaulut -konserttitallenteet näkyvät Yle Areenassa. Ylen jouluohjelmistossa on hartauksia ja jumalanpalveluksia. Jouluradio soi loppiaiseen saakka.

Solisti Camilla Bäckman seisoo, takanaan 11-henkinen orkesteri.

Koko Suomen Kauneimmat Joululaulut AlfaTV:ssä 20.12. ja 23.12. Muusikko Antti Vuoren orkesterin solistina esiintyy laulaja-viulisti Camilla Bäckman. Kuva: Hannes Honkanen.

Koko Suomen Kauneimmat Joululaulut AlfaTV:ssä

Koko Suomen Kauneimmat Joululaulut esitetään AlfaTV:ssä sunnuntaina 20.12. klo 18 ja keskiviikkona 23.12. klo 17. Kauneimmat Joululaulut -tilaisuus on taltioitu Suomen suosituimman joululaulutapahtuman syntysijoilla, Lähetyskirkossa Helsingissä.
– Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksille on valtava tarve, ja ihmiset kaipaavat laulamista tutussa kirkossa. Koronatilanteen takia halusimme tuottaa tänä vuonna elämyksen paitsi verkon, myös television kautta kaikkien ulottuville, kertoo Suomen Lähetysseuran varainhankinnanpäällikkö Hanna Kalanne.

Tilaisuudessa laulettavien laulujen sanat näkyvät ruudussa, joten katsojien on helppo liittyä mukaan lauluun televisioiden ääressä.

Muusikko Antti Vuoren 11-henkisen orkesterin solistina esiintyy laulaja-viulisti Camilla Bäckman. Viime vuodet hän on viettänyt ulkomailla maailmankuulun Cirque du Soleil’n solistina. Joululaulut ovat hänelle rakkaita jo lapsuudesta.
– Joululauluista tulee mieleen muistot isoista sukujouluista mummolassa. On jännä, miten joka vuosi laulamme niitä samoja lauluja ja silti ne vievät aina uudestaan tosi syvälle, aikojen taakse lapsuuteen ja kauemmaksikin, Camilla kertoo.

Koko Suomen Kauneimmat Joululaulut on katsottavissa myös Suomen Lähetysseuran YouTube-kanavalla 6.1. saakka.

Kauneimpia Joululauluja Yle Areenassa

Yle Areenassa on katsottavissa kaksi Suomen Lähetysseuran Maailman Kauneimmat Joululaulut -konserttia. Vuonna 2009 taltioidussa Maailman Kauneimmat Joululaulut 1 -konsertissa ovat mukana muun muassa Jari Sillanpää, Tarja Turunen ja Mikko Kuustonen.

Maailman Kauneimmat Joululaulut 2 -konsertissa vuodelta 2010 joulun herkkää sanomaa julistavat puolestaan muiden joukossa Lauri Tähkä, Maria Lund, Juha Tapio ja Laura Voutilainen. Tämä konsertti lähetetään myös TV1:ssä 24.12. klo 13.

Konsertit ovat katsottavissa Areenassa 30 päivän ajan 14.12. alkaen.

Jumalanpalvelukset Yle Radio 1

Jouluaattona 24.12. klo 15 lähetetään aattohartaus Helsingin Vuosaaren kirkosta ja klo 18 Jouluaaton ehtoopalvelus. Joulupäivänä 25.12. klo 7 Jouluaamun jumalanpalvelus tulee Mikkelin tuomiokirkosta. Saarnaajana on Mikkelin hiippakunnan piispa Seppo Häkkinen ja liturgina vt. kirkkoherra Hilveliisa Ukkonen. Tapaninpäivänä 26.12. lähetetään jumalanpalvelus Savonlinnan tuomiokirkosta. Saarnaajana rovasti Toivo Loikkanen ja liturgina kappalainen Leena Paintola.

Jumalanpalvelukset Yle TV1

Jouluaamun 25.12. jumalanpalvelus tulee Askolan kirkosta. Jumalanpalveluksessa saarnaa Antti Kupiainen. Tapaninpäivänä 26.12. lähetetään toisen joulupäivän liturgia Tampereen ortodoksisesta kirkosta. Palveluksen toimittaa isä Aleksej Sjöberg.

Radiohartaudet Yle Radio 1

Jouluviikolla 22.12.–24.12. aamuhartaudet pitää taiteilija, kirjailija Maija Paavilainen. Välipäivinä 28.12.–31.12. aamuhartauksissa puhuu rovasti Matti J. Kuronen. Aamuhartaudet lähetetään Yle Radio 1:ssä ma–la klo 6.15, toinen lähetys klo 7.15.

Maanantai-iltaisin radiohartauksissa kuullaan Luukkaan evankeliumin uutta käännöstä, lukijana näyttelijä Krista Kosonen. Perjantai-iltaisin hartauksissa Uuden testamentin uuden käännöksen tekijät kertovat, mitä ovat oivaltaneet käännösprosessin aikana. Puhujina joulukuussa Seppo Sipilä ja Niko Huttunen. Iltahartaudet lähetetään ma–pe klo 18.50, uusinta klo 23, lauantai-iltaisin rukoushetki klo 18.

Kaikki hartaudet ovat myös kuunneltavissa Yle Areenassa.

Jouluradio soi loppiaiseen 6.1. saakka

Jouluradio tuo uskoa, toivoa ja rakkautta koronasyksyn jouluun. Jouluradiota voi kuunnella Kouvolassa taajuudella 94,4 sekä verkossa jouluradio.fi.

2020-12-18 11:26:00.0