Seurakuntien toiminnan rajoitukset jatkuvat 17.1. saakka

Kouvolan seurakuntayhtymä jatkaa ennakoivasti nykyisiä rajoituksia toiminnassaan 17.1.2021 saakka. Aluehallintoviraston nykyiset koronarajoitukset ovat voimassa Kymsoten alueella 10.1. saakka.

Sippolan kirkon kirkkosali.

Kouvolan seurakunnat lähettävät jumalanpalveluksia verkossa. Jumalanpalvelukset on suljettu yleisöltä 10.1. saakka. Kuva Sippolan kirkosta. Kuva: Kouvolan kameraseura

Kouvolan seurakuntien jumalanpalvelukset yleisötilaisuuksina, viikkotoiminta ja tapahtumat ovat tauolla 17.1.2021 saakka. Kouvolan seurakuntayhtymä päätti jatkaa kaiken kokoavan toimintansa rajoituksia ennakoivasti. Aluehallintoviranomaiselta tieto nykyisten rajoitusten jatkamisesta tai päättymisestä 10.1. jälkeen on odotettavissa vasta tammikuun alussa.

Kirkollisten toimitusten sekä yhtymän tiloissa järjestettävien yksityistilaisuuksien osallistujamäärä on enintään 10 henkilöä 10.1. saakka. Hautaan siunaamisissa voivat olla läsnä vainajan kaikkein lähimmät omaiset, vaikka tämä ylittäisikin annetun 10 henkilön rajan.

Kouvolan seurakuntien seurakuntatoimistojen asiakaspalvelu on tavoitettavissa puhelimitse sekä sähköpostilla. Toimitusvaraukset-yksikön asiakaspalvelu sekä hautaus- ja puistopalvelujen toimisto palvelevat niiden aukioloaikoina asiakkaita Kouvolan seurakuntakeskuksessa Savonkadulla turvaohjeita noudattaen.
Aatonaattona 23.12. ja uuden vuoden aattona 31.12. seurakuntayhtymän toimistoilla on poikkeavat aukioloajat. Toimitusvaraukset-yksikön asiakaspalvelupiste on avoinna keskiviikkona 23.12. ja torstaina 31.12. klo 9–12. Hautaus- ja puistopalvelujen toimisto on avoinna keskiviikkona 23.12. ja torstaina 31.12. klo 9–12. Puhelinpalvelu on avoinna klo 12-13 molempina päivinä. Toimistot ovat kiinni jouluna 24.-25.12., uudenvuodenpäivänä 1.1. ja loppiaisena 6.1.

Jumalanpalvelukset ja joulutilaisuudet löytyvät verkosta

Sunnuntaijumalanpalvelukset välitetään Kouvolan seurakuntien YouTube-kanavan kautta eri Kouvolan alueen kirkoista. Lisäksi Kouvolan seurakunnat lähettävät muun muassa jumalanpalveluksia, hartauksia ja joulumusiikkia omilla viestintäkanavillaan. Viestimme jumalanpalveluksista verkossa osoitteessa: kouvolanseurakunnat.fi/jumalanpalvelus
Kouvolan seurakuntien joulunajan tapahtumat verkossa ja jouluista tekemistä on koottu sivulle kouvolanseurakunnat.fi/joulu

”Joulun sanoma on muuttumaton”

Kouvolan seurakuntien työntekijät ovat poikkeustilanteessa paikkakuntalaisten käytettävissä keskustelua ja sielunhoitoa varten. Työntekijöiden yhteystiedot löytyvät seurakuntien verkkosivuilta.
- Jokainen joulu on aina ainutlaatuinen. Tämä adventti- ja jouluaika näyttää olevan erityisen poikkeava, mutta joulun sanoma on muuttumaton. Meidän ei tarvitse pelätä, koska meillä on Vapahtaja. Hän on syntynyt huoliemme ja murheidemme keskelle auttajaksi, yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja, kirkkoherra Kimmo Ylikangas rohkaisee.

2020-12-22 15:02:44.0