Elimäen, Korian ja Valkealan kirkoissa päivystysajat

Elimäen, Korian ja Valkealan kirkoissa on mahdollisuus hiljentyä yksityisesti ja saada keskusteluapua.

Valkealan kirkon sisäänkäynnin ovet ovat avoinna ja kirkossa palaa valot.

Valkealan kirkossa on ovet avoinna päivystysaikoina yksityistä hiljentymistä ja keskusteluapua varten. Kuva: Kouvolan kameraseura

Elimäen, Korian ja Valkealan kirkot pitävät ovia auki yksityistä hiljentymistä ja rukousta sekä keskusteluapua varten. Kirkoissa huomioidaan koronaan liittyvät turvaohjeistukset.

Elimäen ja Korian kirkot ovat avoinna yhtenä arkipäivänä viikossa. Elimäen kirkko on avoinna tiistaisin 8.12. alkaen klo 12–14. Korian kirkko on avoinna torstaisin 10.12. alkaen klo 12–14. Molemmissa kirkoissa on niiden aukioloaikoina tavattavissa seurakunnan työntekijä.

Valkealan kirkko on avoinna torstaina 10.12. klo 17-19, maanantaina 14.12. klo 13-15, torstaina 17.12. klo 17-19 ja maanantaina 21.12. klo 13-15. Kirkossa on päivystysaikoina tavattavissa pappi. Kirkkojen päivystyksen jatkoa harkitaan koronatilanteen päivittyessä.

Kouvolan seurakuntien jumalanpalvelukset avoimina yleisötilaisuuksina, viikkotoiminta, lukuun ottamatta joitain varhaiskasvatuksen ryhmiä, sekä tapahtumat ovat koronan takia tauolla vuoden loppuun saakka.

Seurakuntien työntekijät ja diakonia auttavat koronakriisin keskellä

Kouvolan seurakuntien työntekijät ovat käytettävissä esimerkiksi keskustelua ja sielunhoitoa varten. Työntekijöiden yhteystiedot löytyvät seurakuntien verkkosivuilta. Myös Kirkon keskusteluavun Palveleva puhelin ja chat antavat tukea ja apua https://kirkonkeskusteluapua.fi/Linkki avautuu uudessa välilehdessä
Kouvolan seurakuntien diakonia eli auttamistyö palvelee alueen asukkaita turvaohjeita noudattaen. Kouvolan seurakunnat jakavat jouluapua avuntarvitsijoille suunnitellusti. Apua tarvitsevia kouvolalaisia pyydetään olemaan yhteydessä oman kotiseurakunnan diakoniatyöntekijöihin.

Verkosta löytyy jouluista ja rohkaisevaa ohjelmaa

Kouvolan seurakuntien eri viestintäkanavilla julkaistaan esimerkiksi jumalanpalveluksia, hartauksia ja joulun musiikkitarjontaa, joiden avulla voi saada iloa ja lohtua omaan joulunaikaansa. Kouvolan seurakunnat YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä tulee jumalanpalvelus suorana lähetyksenä sunnuntaisin kello 10. Ajankohtaiset joulutapahtumat sekä vinkit joulunviettoon löytyvät osoitteesta kouvolanseurakunnat.fi/joulu. Jouluradiota voi kuunnella Kouvolassa taajuudella 94,4 sekä verkossa jouluradio.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2020-12-07 15:39:37.0