Niinirantaan suunnitellut joulurastit ei toteudu

Valkealan seurakunta on joutunut koronatilanteen vuoksi perumaan Niinirantaan suunnitellut joulurastit lapsiperheile.

Jouluvaelluksen Maria, Joosef ja Jeesus-lapsi, enkeli sekä paimenet, sotilas ja lampaat yhdessä ulkorakennu...

Niinirannan joulurasteilla pääsee tutustumaan joulun sanomaan ja myös eläviin lampaisiin, kuten viime vuoden jouluvaelluksellakin. Kuva Valkealan seurakunnan jouluvaellukselta 2019. Kuva: Ari Luomajoki

Erityisesti lapsiperheille sopivat, monipuolista tekemistä tarjoavat joulurastit löytyvät 14., 15. ja 17. joulukuuta Niinirannan pihapiirissä ja ulkorakennuksissa.
Tapahtuman toteuttaa Valkealan seurakunnan varhaiskasvatus.
– Rasteilla saa liikkua omatoimisesti omaan tahtiinsa, tietysti turvavälit muihin kävijöihin huomioiden. Aikuisille suosittelemme maskin käyttöä, kertoo seurakunnan vastaava lastenohjaaja Nina Paavola.

Niinirantaan tulijat vastaanotetaan pihalla ja he saavat opastuksen rasteilla liikkumiseen. Osallistujat saavat myös rastipassin, johon voi kerätä leiman jokaiselta rastilta. Lähtiessä mukaansa saa Lastenmaa- tai Donkki-lehden.

Paimenrastilla kohtaa oikeita lampaita

Niinirannan toimintarasteilta löytyy sopivasti tekemistä ja kokemista.
– Musiikkirastilla kanttorit laulattavat jouluisia lauluja ja leikkirastilla lastenohjaaja leikittää jouluisia leikkejä, Nina Paavola sanoo.
Mukana on myös joulunsanomarasti, jossa enkeli kertoo jouluevankeliumin. Paimenrastilta löytyvät oikeat lampaat, joita saa myös rapsutella. Paimen kertoo paimenen työstä ja ensimmäisen jouluyön tapahtumista, ja halukkaat pääsevät paimentamaan leikkilampaita.
Majatalorastilla tulijat vastaanottaa majatalon emäntä, joka kertoo ensimmäisen joulun ruuhkasta ja tarjoaa ihmisille lämmintä mehua ja glögiä sekä pipareita.

Jouluiset toimintarastit Niinirannassa

Maanantaina 14.12., tiistaina 15.12. ja torstaina 17.12. klo 17-19 Valkealan Niinirannassa (Leiritie 11). Leikkiä, laulua, hartautta, lampaita, pipari-, mehu- ja glögitarjoilu. Voit valita perheellenne parhaiten sopivan illan. Rastit toteutetaan ulkona.

Fri Nov 27 08:30:00 EET 2020