Hoosianna kajahtaa Kouvolan kirkoissa ensimmäisenä adventtina

Tuttu Hoosianna-hymni kaikuu kirkoissa Kouvolassa ensimmäisenä adventtisunnuntaina 29. marraskuuta.

Nuori nainen sytyttämässä kynttilää.

Ensimmäisenä adventtina sytytetään kynttilä. Kuva: Aarne Ormio / Kirkon kuvapankki.

Joulunodotus alkaa viimeistään ensimmäisestä adventtisunnuntaista. Kouvolan seurakunnat järjestävät sunnuntaina 29. marraskuuta useita jumalanpalveluksia. Kaikki jumalanpalvelukset toteutetaan voimassa olevien koronaturvaohjeistusten mukaisesti.

Kirkkoon pääsee myös verkon kautta koko joulunajan Kouvolan seurakuntien YouTube-kanavalla. Ensimmäisen adventin jumalanpalvelus lähetetään 29.11. klo 10 Kuusankosken kirkosta, jossa vietetään myös Kuusankosken seurakunnan pitkäaikaisen kanttorin, Jarmo Kukkosen eläkkeellelähtöjuhlaa. Jumalanpalvelusten tallenteet ovat katsottavissa neljän viikon ajan Kouvolan seurakuntien YouTube-kanavalla.
Katso jumalanpalveluksia Kouvolan seurakuntien YouTube-kanavalla.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Adventtina sytytetään kynttilä

Ensimmäinen adventti aloittaa kirkossa uuden kirkkovuoden. Adventin kynttilät symboloivat valoa ja vapautusta. Valon määrä lisääntyy, kun joulu lähestyy.
Monessa kodissa otetaan ensimmäisenä adventtina esiin adventtikynttelikkö ja siihen neljä kynttilää. On yleinen tapa sytyttää uusi kynttilä adventtipyhä kerrallaan. Ensimmäinen kynttilä sytytetään ensimmäisenä adventtina ja neljäs viimeisenä adventtina. Kynttilät sytytetään myös adventinajan jumalanpalveluksissa.

Laula Hoosianna!

Adventtikirkot sunnuntaina 29.11. Kouvolassa:
klo 10 Messu, Anjalan kirkko.
klo 10 Messu, Sippolan kirkko.
klo 10 Messu, Elimäen kirkko.
klo 10 Messu, Keskuskirkko.
klo 10 Sanajumalanpalvelus, Kuusankosken kirkko. Jarmo Kukkosen lähtöjumalanpalvelus.
klo 10 Hiljaisen rukouksen messu, Jaalan kirkko.
klo 10 Perhemessu, Valkealan kirkko. Kastepuun riisuminen.
klo 12 Messu, Korian kirkko.
klo 13 Messu, Tuohikotin kyläkirkko.
klo 13 Sanajumalanpalvelus, Käpylän kirkko.
klo 13 Messu, Inkeroisten kirkko.
klo 16 Messu, Myllykosken kirkko.

Tule jouluna verkkokirkkoon

Joulunajan jumalanpalvelukset Kouvolan seurakuntien YouTube-kanavalla sunnuntaisin klo 10. Jumalanpalvelusten tallenteet ovat katsottavissa neljä viikkoa suoran lähetyksen jälkeen.
29.11. Kuusankosken kirkko
6.12. Kouvolan Keskuskirkko
13.12. Elimäen kirkko
20.12. Valkealan kirkko
24.12. klo 23 Myllykosken kirkko, jouluyön messu.
27.12. Kuusankosken kirkko
3.1. Kouvolan Keskuskirkko