Mennään naimisiin 2.1.21

Kouvolan seurakuntien yhteinen Hääpäivä 2.1.21 muistuttaa, että kirkkohäiden ei tarvitse olla suuret. Hääpäivä tarjoaa vaivattoman, yksinkertaisen ja kauniin tavan solmia avioliitto.

Kuusankosken kirkko Alttari vaaka_Kouvolan Kameraseura – kopio.jpg

Pareja vihitään Kuusankosken kirkossa 2.1.2021 puolen tunnin välein klo 17-21. Kuva: Kouvolan Kameraseura.

Häiden toteuttamiseen ei tarvita suuria suunnitelmia, ei häästressiä, vain pieni joukko hääparille tärkeitä ihmisiä – tai halutessaan ”Tahdon” voi sanoa vain kahden kesken.

Hääpäivänä vihkimisiä järjestetään Kuusankosken kirkossa puolen tunnin välein kello 17-21.  Paikalle voi kutsua sukulaisia ja ystäviä, tai todistajat voi saada seurakunnan kautta. Ilmoittautuminen Hääpäivään tulee tehdä 30. marraskuuta mennessä, ja pyyntö avioliiton esteiden tutkinnasta 21. joulukuuta mennessä.

Kirkollisen vihkimisen edellytyksenä on kirkon jäsenyys ja suoritettu rippikoulu. Riittää, että toinen vihittävistä on evankelis-luterilaisen kirkon jäsen, ja toinen jonkun muun kristillisen kirkko- tai uskontokunnan jäsen. Jos rippikoulu on jäänyt väliin, kotiseurakunnan rippikoulutyöstä vastaavalta papilta voi tiedustella yksityisrippikoulun mahdollisuutta.

Alttarille häämarssin tahdissa

Vihkiparilla on mahdollisuus astella alttarille häämarssin tahdissa. Kanttorit ovat valinneet valmiiksi muutamia häämarsseja, joista vihkipari voi valita omansa. Mukana on klassikoita, kuten Toivo Kuulan Häämarssi sekä Erkki Melartinin Prinsessa Ruususen juhlamarssi. Kaikki häämarssivaihtoehdot löytyvät Hääpäivän verkkosivuilta kouvolanseurakunnat.fi/haapaiva.

Hääpäivä 2.1.2021 klo 17-21 Kuusankosken kirkossa

Pareja vihitään Kuusankosken kirkossa puolen tunnin välein klo 17-21. Tiedustelut ja ilmoittautuminen tapahtumaan 30.11. mennessä: kappalainen Mirva Lehtinen, 040 545 7728, mirva.lehtinen@evl.fi.

Mukaan vihkimiseen tarvitaan todistus avioliiton esteiden tutkinnasta. Pyyntö esteiden tutkinnasta tulee tehdä 21.12. mennessä.

Pyynnön avioliiton esteiden tutkinnasta voi tehdä verkossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoja Hääpäivästä

2020-09-24 11:17:00.0