Kouvolassa kirkonkellot soivat keskipäivällä kutsuna rukoukseen

Kouvolassa kirkkojen kellot soivat maanantaista torstaihin klo 12-12.05 tästä viikosta alkaen. Kirkonkellot soivat viikoittain maaliskuun loppuun asti Kuusankosken, Valkealan, Jaalan, Anjalan, Inkeroisten, Myllykosken, Korian ja Elimäen kirkoissa sekä Kouvolan Keskuskirkossa.

Kouvolan Keskuskirkon kellotapuli.

Kouvolassa kirkkojen kellot soivat maanantaista torstaihin klo 12-12.05 tästä viikosta alkaen. Kuva: Tuija Nuutinen

Kouvolan seurakuntien yhteistä kirkonkellojen soittoa ehdotti Kouvolan seurakunnan kirkkoherra Keijo Gärdström.

- Heinäkuussa 1944, kun maamme kohtalo oli sodassa veitsenterällä, presidentin puoliso Gerda Ryti kehotti Suomen kansaa yhteiseen esirukoukseen maamme puolesta. Siitä merkkinä soivat vuonna 1944 Turun tuomiokirkon kellot päivittäin klo 12, kuten ne ovat soineet tähän päivään saakka, Keijo Gärdström avaa taustaa kirkonkellojen soitolle.

- Nyt kriisiaikana seurakuntamme haluavat kehottaa kaikkia kouvolalaisia rukoilemaan maamme ja koko maailman puolesta. Kirkonkellojen ääni muistuttaa siitä. Voit liittyä lyhyelläkin rukouksella tai ristinmerkillä yhteiseen esirukoukseen.

2020-03-23 14:55:00.0