Hautaus- ja puistopalveluiden asiakaspalvelupiste Savonkadulla sulkeutuu toistaiseksi

Kouvolan seurakuntayhtymän hautaus- ja puistopalvelujen asiakaspalvelupiste sulkeutuu 18. maaliskuuta alkaen toistaiseksi koronavirustilanteen vuoksi. Seurakuntien toimintaa koskevista muutoksista pyritään viestimään aktiivisesti seurakuntalaisille. - Seurakunnan työntekijät ovat sitä varten, että heidän kanssaan voi keskustella ahdistavista asioista, kirkkoherra Kimmo Ylikangas muistuttaa.

Miehen edessä pöydällä on kannettava tietokone. Miehen kädessä on mobiilipuhelin.

Kouvolan seurakuntayhtymän hautaus- ja puistopalvelut tavoittaa puhelimitse ja sähköpostilla. Asiakaspalvelupiste Savonkadulla suljetaan toistaiseksi 18.3. alkaen.

Kouvolan seurakuntayhtymän hautaus- ja puistopalvelut sulkee asiakaspalvelupisteensä Kouvolassa toistaiseksi koronavirustilanteen vuoksi. Osoitteessa Savonkatu 40 sijaitseva asiakaspalvelupiste sulkeutuu keskiviikosta 18.3. alkaen toistaiseksi.

- Hautaustoimen pitää pystyä takaamaan hautaaminen myös kriisitilanteissa. Tällä varokeinolla turvaamme toimintaamme, hautaustoimen päällikkö Teija Marjamäki Kouvolan seurakuntayhtymästä kertoo.
- Hautauslaskutukseen, hautapaikkoihin ja haudan hoitoihin liittyvissä asioissa palvelemme puhelimitse maanantaista perjantaihin klo 12-15. Lisäksi hoidamme asiakaspalvelua sähköpostitse osoitteessa hautauspalvelut.kouvola@evl.fi, Teija Marjamäki sanoo.
Hautojen hoidosta hautausmaalla vastaavat kunkin seurakunnan alueen puutarhurit tai työnjohtajat. Heihin voi olla yhteydessä käytännön hautojen hoitoon liittyvissä kysymyksissä.

Ota yhteyttä hautaus- ja puistopalveluihin puhelimitse tai sähköpostilla

Hautauslaskutus, hautapaikat, p. 040 712 4535
Toimistosihteeri Maarit Kannelniemi
maarit.kannelniemi@evl.fi
Haudanhoitotarjoukset, haudan hallinta-asiat, p. 040 712 4556
Toimistosihteeri Reija Jaskanen
reija.jaskanen@evl.fi
Hautaustoimen päällikkö, p. 040 512 5329
Teija Marjamäki
teija.marjamaki@evl.fi

Hautojen hoitoon liittyvät kysymykset, yhteystiedot alueittain:

Anjalankoski, Työnjohtaja Milma Kohomäki, p. 040 714 0571

Elimäki, Seurakuntapuutarhuri Raila Rantala, p. 040 565 0895

Kouvola, Seurakuntapuutarhuri Antti Kurki, p. 040 527 4008

Kuusankoski ja Jaala, Ylipuutarhuri Janne Saarinen, p. 040 055 4895

Valkeala, Työnjohtaja Tuula Kattelus-Mattsson, p. 040 714 0574

Seurakunta on tukena poikkeustilanteissa

Koronavirukseen varautuminen tulee näkymään eri tavoin Kouvolan seurakuntien toiminnassa lähitulevaisuudessa. Tänään kirkkohallitus on tarkentanut toimenpide-ehdotuksiaan kaikille seurakunnille valtioneuvoston uusimman ohjeistuksen pohjalta. Tällä hetkellä jo vältetään kaikkea kättelyä kaikessa seurakuntien ja seurakuntayhtymän toiminnassa. Kättelyn välttämisestä kertovat julisteet seurakuntien toimitiloissa.

Seurakunnat ovat valmiita vastaamaan paikkakuntalaisen koronaviruksesta aiheutuvaan huoleen ja henkiseen ahdistukseen.

- Seurakuntien tehtävänä on julistaa sanomaa toivosta ja Jumalan huolenpidosta kaikissa olosuhteissa. Tällaisina aikoina tämä tehtävä korostuu, yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja, kirkkoherra Kimmo Ylikangas sanoo.
- Seurakunnan työntekijät ovat sitä varten, että heidän kanssaan voi keskustella ahdistavista asioista.
Toki seurakunta myös huolehtii siitä, että tilaisuuksiimme on turvallista osallistua. Olosuhteet tehdään mahdollisimman turvallisiksi. Kaikkien suurempien tapahtumien kohdalla noudatetaan vakavaa harkintaa, ja tarvittaessa ne perutaan, Kimmo Ylikangas toteaa.

2020-03-12 16:56:00.0