Svengaavat gospelkonsertit Keskuskirkossa 14.3. ja Myllykosken kirkossa 15.3.

I smile -konserteissa kuullaan uutta amerikkalaista gospelmusiikkia sekä muutamia muita svengaavia helmiä.

Konserttien solistina toimiva Teija Korhonen laulaa mikrofoniin.

Teija Korhonen toimii konserttien solistina.

Ainutlaatuiset ja tämän ajan soulmusiikissa kiinni olevat I Smile -gospelkonsertit järjestetään Kouvolan Keskuskirkossa lauantaina 14. maaliskuuta ja Myllykosken kirkossa sunnuntaina 15. maaliskuuta. Konserteissa kuullaan uutta amerikkalaista gospelmusiikkia sekä muutamia muita svengaavia helmiä. Musiikissa kuuluu vaikutteita soul-, pop- ja funkmusiikista. Kappaleiden alkuperäisiä esittäjiä ovat muun muassa Hezekiah Walker, Andrae Crouch ja Michael Jackson. Amerikkalaisen musiikin lisäksi kuullaan muutama samanhenkinen kappale suomen kielellä, kanttori Risto Eskolan Uuteen aikaan -messusta.

Konserttien solistina toimii kuopiolainen laulaja ja laulunopettaja Teija Korhonen. Hänen sävykäs ja kaunis äänensä on kuin tehty gospelmusiikin tulkintaan. Konserttien kaikissa kappaleissa on mukana Sonus-kuoro, johtajanaan kanttori Mari Lehtinen. Lisäksi osaan kappaleista liittyy Myllykosken kirkkokuoro, muodostaen Sonuksen kanssa 60-henkisen suurkuoron. Myllykosken kirkkokuoroa johtaa Risto Eskola. Säestäjänä toimii huippuluokan bändi, jossa soittavat Eskolan ja Lehtisen lisäksi Tommi Nikki (basso), A-P Rissanen (rummut), Timo Sorvo (kitara) ja Jyri Vanhala (saksofoni ja koskettimet).

I smile – uutta amerikkalaista gospelmusiikkia 14.3. klo 20 Kouvolan Keskuskirkossa ja 15.3. klo 18 Myllykosken kirkossa.

Solistina Teija Korhonen. Sonus-kuoro, Myllykosken kirkkokuoro, Risto Eskola, Mari Lehtinen, bändi. Valot ja äänentoisto: Harri Järvensivu ja Heli-Johanna Pajunen. Järj. Kouvolan ja Anjalankosken seurakunnat. Ohjelma ovelta 10 €.

Teija Korhosen promokuva: Antti Karppinen.

2020-03-09 11:18:53.0