Anjalankosken seurakunnan joulunäytelmä kutsuu kirkkoon

Jouluevankeliumin tapahtumat heräävät eloon seurakunnan työntekijöiden ja vapaaehtoisten toteuttamassa Joulunäytelmässä.
Maria, Joosef ja Jeesus-lapsi seimen äärellä enkelin ja paimenten kanssa.

Näytelmä johdattaa seimen tapahtumien äärelle. Anjalankosken seurakunnassa joulunäytelmällä on pitkät perinteet. Kuva: Johanna Pesonen

Anjalankosken seurakunta toteuttaa tänäkin vuonna perinteisen Joulunäytelmän, joka pohjautuu jouluevankeliumiin. Seurakunta on kutsunut kouluja ja päiväkoteja katsomaan näytelmää.
– Joulunäytelmä on hyvä osoitus siitä, kuinka voimme tehdä koulujen ja päiväkotien kanssa yhteistyötä, esityksen ohjauksesta ja käsikirjoituksesta vastaava Anjalankosken seurakunnan nuorisotyönohjaaja Säde Suutari kertoo.
– On hienoa, että saamme kokoontua lasten kanssa kirkkoihin laulamaan, kuuntelemaan ja ihmettelemään sitä sanomaa, josta joulu on saanut alkunsa. Kiireistenkin jouluvalmistelujen keskellä haluamme tarjota hetken, jossa voi rauhoittua ja kokea pyhää, Suutari sanoo.

Näytelmän kirkkoesitykset ovat kaikille avoimia

Joulunäytelmän toteuttavat Anjalankosken seurakunnan työntekijät ja vapaaehtoiset. Esityksen aikana yleisöllä on mahdollisuus osallistua yhteislauluihin ja rukouksiin.
Kirkoissa järjestettävät esitykset ovat koulujen ja päiväkodin väen lisäksi kaikille avoimia.
– Vaikka joulunäytelmä ovat suunnattu lapsille ja perheille, kaikki ovat tervetulleita hetkeksi rauhoittumaan joulun sanoman äärelle ja laulamaan yhdessä, Säde Suutari kertoo.

Esityksen kesto on noin 35 minuuttia. Joulunäytelmän esitykset ovat aamuisin 10. joulukuuta Anjalan ja Inkeroisten kirkoissa, 11. joulukuuta Sippolan kirkossa ja 17. joulukuuta kahdesti Myllykosken kirkossa.

Joulunäytelmän avoimet esitykset:

Ti 10.12. klo 9 Anjalan kirkko