Itsenäisyyspäivää juhlistavat jumalanpalvelukset ja seppeleenlaskut

Kouvolan seurakunnat järjestävät itsenäisyyspäivänä useita jumalanpalveluksia ja hartauksia.
Suomen lippu liehuu salossa

Seppeleenlaskut sankarihaudoille sekä muistomerkeille kuuluvat perinteisesti ohjelmaan jumalanpalvelusten jälkeen.

Kouvolan Keskuskirkon juhlajumalanpalvelus on osa Kouvolan kaupungin itsenäisyyspäivän juhlaa, joka jatkuu seppeleenlaskun jälkeen Kouvolan kaupungintalolla.

Itsenäisyyspäivän 6.12. tilaisuudet Kouvolan seurakunnissa:

klo 10 Sanajumalanpalvelus Myllykosken kirkossa. Saarna kenttärovasti Sanna Timonen, Myllykosken kirkkokuoro. Seppelpartioiden lähettäminen. Kahvitilaisuus Myllykosken seurakuntakodilla jumalanpalveluksen jälkeen klo 11. Seppeleenlaskut: Myllykoski heti jumalanpalveluksen jälkeen, Karhunkankaan hautausmaa ja Sippolan kirkko klo 12 ja Anjalan kirkko klo 12.30.
klo 10 Jumalanpalvelus Elimäen kirkossa. Sankarihaudoilla kunniavartio ja seppeleiden lasku.
klo 11.20 Itsenäisyyspäivän juhla Elimäen seurakuntakeskuksessa. Juhlapuhe Jouko Leppänen, Elimäen Mieslaulajat, Sanasolina.
klo 10 Juhlajumalanpalvelus Kouvolan Keskuskirkossa. Saarna sotilaspastori Jarkko Lievonen. Seppeleenlasku Lääninpuistossa jumalanpalveluksen jälkeen.
klo 10 Sanajumalanpalvelus Kuusankosken kirkossa. Seppeleenlasku klo 12 sankarivainajien muistomerkille uudella hautausmaalla.
klo 10 Sanajumalanpalvelus Jaalan kirkossa, kirkkokuoro. Huomionosoitukset sankarihaudoille. Juhlakahvit.
klo 10 Messu Valkealan kirkossa, partiolippukunnat avustavat. Messun jälkeen hartaus sankarihaudalla ja seppeleenlaskut sankarihaudalle ja muistomerkeille.
klo 9 Hartaus ja seppeleenlasku Tuohikotin sankarihautausmaalla. Seppelten lasku vuoden 1918 muistomerkeille.
klo 12-16 Nuorille rentoa yhdessäoloa Niinirannassa itsenäisyyspäivän kunniaksi. Ruoanlaittoa, syömistä, elokuvan katsomista. Päivän voi aloittaa klo 10 Valkealan kirkossa, josta on yhteislähtö Niinirantaan.

2019-11-28 14:06:00.0