Runot tuovat iloa kaamokseen Jaalan kirkossa

Jaalan kirkossa järjestetään 9. marraskuuta Elämänilon ilta runon ja musiikin äärellä.
Juha Tanska soittaa kitaraa Jaalan kirkossa. Taustalla Minna Tanska papin asussa kirkon alttarilla. Kuva: K...

Juha Tanska Gospel Band esiintyy Jaalan kirkossa Elämänilon illassa 9. marraskuuta. Kitaran varressa Juha Tanska, taustalla alttarilla Minna Tanska. Kuva: Kouvolan kameraseura

Seurakuntatyö johtaa monesti seurakuntalaisten lahjojen äärelle, on Jaalan kappalainen Minna Tanska huomannut. Viime vuodet ovat tuoneet eteen myös runoja ja yhdessä puoliso Juha Tanskan kanssa syntyi idea illasta, jossa pöytälaatikkorunoilijoiden tekstit pääsisivät kuuluviin koko seurakunnan iloksi. Kutsu lähti kolmelle sanataiturille, joiden teksteihin Minna Tanska oli ihastunut.

Heli Mesiäinen, Mauri Lindberg ja Pirita Seppälä vastasivat kutsuun ja lausuvat omia runojaan lauantaina 9. marraskuuta Jaalan kirkossa Elämänilon illassa.
- Tavoitteena on tankata iloa ja voimia kaamoksen keskellä mukavassa illassa Jaalan valoisassa kirkossa, Minna Tanska kertoo.
Mauri Lindbergin runoja on kuultu aiemmin seurakunnan ja harrasteyhdistysten tilaisuuksissa, mutta Heli Mesiäinen ja Pirita Seppälä astuvat ensi kertaa estradille. Helin runoja on voinut lukea Facebook-sivulta ”Niin kauan kuin hengitän”.

Runoilla voi lohduttaa, ilahduttaa ja kiittää

Kolmea harrastelijarunoilijaa yhdistää löytö, että runojen kautta on voinut lohduttaa, ilahduttaa ja kiittää omia läheisiään. Vaikeina aikoina kirjoittaminen on auttanut jaksamaan erilaisia kipuja ja vaikeuksia. - Osa jää päiväkirjoihin, vain omaan käyttöön, sanoo Pirita Seppälä.

Heli ja Pirita löysivät runon lahjan jo teinivuosina, Mauri alkoi nuorena aikuisena kirjoittaa vaimolleen Salmelle onnittelurunoja. Illassa kuullaan myös yksi Mauri Lindbergin sävelletty runo, jonka esittää Juha Tanska Gospel Band. JTGB vastaa illan musiikista ja esittää myös kaksi uutta laulua.

Elämänilon ilta "Kiitos lahjoista, joita sain” Jaalan kirkossa lauantaina 9.11. kello 17. Runot Pirita Seppälä, Heli Mesiäinen ja Mauri Lindberg. Musiikissa JTGB: Juha Tanska (laulu ja kitara), Johanna Lilja (laulu), Jyrki Jämsen (basso), Mikke Tanska (rummut), Sanna-Mari Kurki (sello) ja Esa Kurki (koskettimet ja mandoliini). Kahvitarjoilu seurakuntasalissa tilaisuuden jälkeen.

2019-11-04 09:52:00.0