Yhteinen kastejuhla Voikkaan kirkossa sunnuntaina 29.9.2019 klo 16

Kuusankosken seurakunta järjestää Voikkaan kirkossa matalan kynnyksen Iltakaste-tapahtuman Mikkelinpäivänä 29. syyskuuta. Tapahtumaan kutsutaan kastettavaksi kaikenikäisiä kouvolalaisia.
Voikkaan kirkon kastemalja

Kaste antaa mahdollisuuden konfirmaatioon, ehtoolliseen, kummin tehtäviin ja kirkolliseen avioliittoon vihkimiseen.

Yhteinen kastetapahtuma järjestetään Kouvolassa nyt ensimmäistä kertaa. Vastaavanlaisia tapahtumia on järjestetty muun muassa Lahdessa, Oulussa ja Tampereella, jossa ne ovat saaneet hyvän vastaanoton. Tapahtuma on osa Kuusankosken seurakunnan 100-vuotisjuhlavuotta.

Kastetilaisuus perhemessun jälkeen

Tapahtuman aluksi vietetään lyhyt perhemessu, joka jatkuu yhteisenä kastetilaisuutena. Kastetilaisuus koostuu kaikille kastettaville yhteisistä virsistä, rukouksista, puheesta sekä jokaiselle kastettavalle henkilökohtaisesti tehtävistä ristinmerkistä, kastamisesta ja siunaamisesta. Tilaisuuden päätteeksi seurakunta tarjoaa kakkukahvit kaikille tilaisuuteen osallistuville.  Tilaisuuden pukeutumiskoodina on siisti asu. Lapselle voi kysyä kastemekkoa lainaksi seurakunnasta.

Kaikenikäiset voivat tulla kastetuksi

Tapahtumaan kutsutaan kastettavaksi kaikenikäisiä kouvolalaisia. Kuusankoskelaiset lapsiperheet, joissa on 1.1. – 1.9.2019 syntyneitä lapsia, saavat oman kutsukirjeen tapahtumaan.

Yhteinen kastetapahtuma on vaivaton tilaisuus esimerkiksi niille nuorille, jotka ovat tulossa rippikouluun, mutta joita ei ole lapsena kastettu. Alle 12-vuotiaan osalta riittää, että toinen vanhemmista kuuluu kirkkoon. Kastettavalla tulee olla vähintään yksi kummi, joka on evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen.

Ilmoittautumiset 8.9.2019 mennessä

Kastettavaksi tulee ilmoittautua 8.9.2019 mennessä pastori David Paskille, joka tapaa kastettavan, ja lapsen kyseessä ollessa hänen perheensä, kertoo lisää tapahtumasta ja huolehtii viralliset paperit.

Yhteinen kastejuhla Iltakaste Voikkaan kirkossa su 29.9.2019 klo 16

Pastorit David Paski ja Satu Leino, lastenohjaajat Anne Jokelin ja Katia Rautasuo ja päiväkerholaisia sekä kanttori Marianna Pellinen ja Lapsikuoro Valonsäteet. Ilmoittautuminen kasteelle 8.9.2019 mennessä: david.paski@evl.fi, puhelin 040 7754931.

Katso myös: Iltakaste Voikkaan kirkossa
Lue lisää kasteesta ja ristiäisten järjestämisestä: kaste.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2019-08-02 10:14:00.0