Kouvolan seurakuntien elokuu on vilkas

Seurakunnat ovat mukana muun muassa Taiteiden yössä, Viranomaiset Manskilla -tapahtumassa ja Seurakuntien yössä.
2e_M.jpg

Viranomaiset Manskilla -tapahtumassa 14.8. tarjolla kahvit ensiksi ehtiville.

Kesäistä laulumusiikkia Taiteiden yössä 9.8.

Jo perinteisesti osana Taiteiden yön -tapahtumia myös Kouvolan seurakuntakeskuksen Maria-salissa konsertoidaan. Sonus-kuoro esiintyy 9.8. kello 19 kesäisissä tunnelmissa. Solistina on Vilma Keisala, ja kuoroa johtaa Mari Lehtinen. Mieskuorolaulujen helmiä on vuorossa kello 19.45 Kouvolan Mieskuoron esittämänä. Kuoroa johtaa Tapio Lehtinen.

Tavataan Manskilla 14.8.

Kouvolan seurakunnat ja seurakuntayhtymä osallistuvat Viranomaiset Manskilla -tapahtumaan keskiviikkona 14. elokuuta klo 10–15. Seurakuntien teltta löytyy kävelykadun ja Keskikadun risteyksestä, Sokoksen kulmalta. Teltalla voi tavata työntekijöitä ja kysellä seurakuntien toiminnasta sekä seurakuntayhtymän palveluista. Paikalla on muun muassa rippikoulutyöstä vastaavia pappeja. Viranomaiset Manskilla -tapahtuman yhteisenä teemana on Kymmenes vuos yhes!

Seurakuntien yö 23.8.

Perjantaina 23. elokuuta vietetään Seurakuntien yötä. Seurakunnat eri puolilla Kouvolaa järjestävät ohjelmaa kello 17–22. Ovet ovat avoinna niin etsijöille, kyselijöille kuin seurakuntalaisillekin. Tapahtuma järjestetään nyt toista kertaa.

Tapaaminen 50 vuotta sitten ripille päässeille 11.8.

Myllykoskella sunnuntaina 11.8. järjestettävä tapaaminen on tarkoitettu Anjalan, Inkeroisten, Myllykosken tai Sippolan kirkossa vuonna 1969 ripille päässeille. Tapaaminen alkaa kello 10 Myllykosken kirkossa messulla, jonka jälkeen on seppeleenlasku. Seurakuntakodilla on kahvitarjoilu, pieni ohjelmahetki ja kuulumisten vaihtoa.
Ilmoittautuminen tapaamiseen tarjoilun vuoksi 5.8. mennessä sähköpostilla anjalankosken.seurakunta@evl.fi tai puh. 040 521 6215. Ilmoita osallistujan nimi ja yhteystiedot sekä mahdolliset ruoka-aineallergiat. Lisätietoja: rovasti Eija Murto, eija.murto@evl.fi,
puh. 0400 861724.
Tapahtuman tiedot kotisivuilla

Kesäkonsertit

To 1.8. klo 19 Konsertti Myllykosken kirkossa.
Salla Lehtinen sopraano, Hanna-Mari Zinovjev piano. Ohjelma 10 €.

To 8.8. klo 13 Lounaskonsertti Korian kirkossa: Mikko Hauhia - Tangoa uruilla. Tangoista tehtyjä  urkusovituksia. Vapaa pääsy. Kolehti Elimäen seurakunnan musiikkityölle.

Pe 9.8. Taiteiden yö Kouvolan seurakuntakeskuksen Maria-salissa:
klo 19 Sonus-kuoro kesäisissä tunnelmissa, solistina Vilma Keisala, johtaa Mari Lehtinen; klo 19.45 Mieskuorolaulujen helmiä. Kouvolan Mieskuoroa johtaa Tapio Lehtinen.

To 15.8. klo 19 Urkukonsertti Kuusankosken kirkossa. Urkutaiteilija Keijo Vättö.

Su 25.8. klo 16 Vanhan musiikin lauluyhtye Version konsertti Missa pro defunctis Käpylän kirkossa. Konsertin pääteoksena on portugalilaisen Manuel Cardoson vaikuttavatunnelmainen Requiem 1600-luvun alusta. Kuusiäänisen sielunmessun lisäksi konsertissa kuullaan niin ikään portugalilaisen Duarte Lõbon sekä espanjalaisen Tomás Luis de Victorian motetteja eli pienempiä hengellisiä lauluja samalta aikakaudelta. Lauluyhtye Versio on vuonna 2003 perustettu vanhaan musiikkiin keskittyvä kokoonpano, jonka eri puolilta Suomea tulevat laulajat ovat musiikin ammattilaisia ja pitkälle edenneitä harrastajia. Yhtyeessä laulavat Hannele Huhtinen, Heikki Isotalo, Antti Kataja, Minna Muukkonen, Anne Palo, Hilkka Rauhala, Tuija Sulisalo, Katri Tasala, Timo Turtiainen, Mikko Vehkaperä ja Sakari Ylivuori.

Lauletaan yhdessä

To 1.8. klo 19 Minun tähteni -konsertti ja yhteislaulutilaisuus Tuohikotin kirkossa. Yhteislaulut viisikielisestä. Pekka & Co.
Su 4.8. klo 15 Hyvän mielen gospelit Tykkimäen Huvilavetilla. Heavenly Swing -yhtye laulusolistinaan Emma-Sofia Hautala laulattaa yleisöä. Suomalaisen gospelin ever greenejä ja Heavenly Swing –yhtyeen omaa ohjelmistoa. Järj. Kouvolan seurakunnat / Kouvola Kristukselle.
Ti 6.8. klo 18 Lauluja rakkaudesta -yhteislaulutilaisuus Voikkaan kirkossa. Marianna Pellinen.

2019-07-29 14:00:00.0