Lounaskonsertteja Korian kirkossa asuntomessujen aikana

Korian kirkossa järjestetään lounaskonsertteja asuntomessujen aikana kolmena torstaina kello 13.
Korian kirkon urut

Korian kirkon barokkityylisille uruille tehtiin täysviritys ja -puhdistus viime vuonna.

Konserttien ajatuksena on, että messuvieraat voivat piipahtaa lepuuttamaan jalkojaan kesken messupäivän ja nauttia samalla hyvästä musiikista. Asuntomessualueelta on noin kilometrin kävelymatka Korian kirkolle. Konsertteihin on vapaa pääsy, ja niissä kerätään kolehti Elimäen seurakunnan musiikkityölle.

To 18.7. klo 13 Urkuri Olli Saari

Saari esittää konsertissaan vanhojen mestareiden säveltämää urkumusiikkia. Konsertissa tulee erityisesti esille Martti Porthanin urkurakentamon valmistamat barokkityyliset urut, joille tehtiin täysviritys ja -puhdistus viime vuonna. Olli Saari opiskelee tällä hetkellä Sibelius-Akatemiassa urkujen soittoa Peter Peitsalon opetuksessa. Urkujen soiton lisäksi hänet tunnetaan kamarimuusikkona ja säveltäjänä.

To 25.7. klo 13 Duo Eini Annukka ja Matilda: Kesä, usko ja ilo -gospelkonsertti

Duon jäsenet ovat Eini Perälä ja hänen tyttärensä Matilda Nikkinen. Perälä on ammattilaulaja, ja Nikkinen kirkkomusiikin opiskelija. He esittävät konsertissaan gospelmusiikkia pianon ja rumpujen säestyksellä.

To 8.8. klo 13 Mikko Hauhia: Tangoa uruilla -konsertti

Hauhia on monipuolinen freelancer-muusikko Kotkasta. Hän toimii useiden kuorojen johtajana, laulaa lauluyhtyeissä ja esiintyy urkurina. Konsertissaan Hauhia esittää tangoista tekemiään urkusovituksia.

2019-07-15 11:31:00.0