Jaalassa juhlitaan 140-vuotiasta kirkkoa 2.12.

Näkymä järvelle Jaalan kirkon ikkunasta

Ensimmäisenä adventtisunnuntaina vietetään Jaalan kirkon 140-vuotisjuhlaa. – Juhlan valmistelutyö on osoittanut, kuinka rakas ja tärkeä oma kirkko jaalalaisille on, kertoo kappalainen Minna Tanska.

Juhlamessussa saarnaa lääninrovasti Kirsi Hämäläinen ja liturgina toimii Minna Tanska. Jaalan kirkkokuoro laulaa kanttori Hannu Muukan johdolla.

Juhlan kunniaksi seurakuntalaiset ovat virkanneet istuinalustoja kirkon puupenkkien pehmikkeiksi. Tavoitteeksi asetettu määrä, 140 istuinalustaa, ylittyi kirkkaasti. Messussa pehmikkeet ja Jaalan Ukkokerholaisten valmistamat pehmikkeiden säilytysarkut otetaan käyttöön.

Messun jälkeen nautitaan kakkukahvit, ja mukana on Jaalan seurakunnan historiakirjan kirjoittaja FT Seija A. Niemi. Kirkkosuunnistuksessa pääsee tutustumaan urkuihin ja käymään kirkon kellotornissa.

Illalla Jaalan kirkossa kuullaan Ilon sanomaa –joulukonsertti, jossa artisteina ovat Pepe Willbergin lisäksi Kouvolan Soivat Kylät ry:n omat artistit Petri Ryynänen, Niina Vainio ja Riikka Pelkonen. Säestäjänä on 9-henkinen orkesteri kapellimestari Simo Helkalan johdolla.

Mon Nov 26 15:39:00 EET 2018