Hoosianna-kirkot aloittavat seurakuntien joulukauden 2.12.

Tyttö sytyttää kynttilän

Hoosianna-hymni kajahtaa kirkoissa ympäri Kouvolaa ensimmäisenä adventtisunnuntaina 2. joulukuuta. Samalla käynnistyy seurakuntien vilkas joulusesonki ja Kauneimpien Joululaulujen aika.

Valtakunnallisesti ensimmäinen adventti on yksi suosituimmista kirkkopyhistä. Silloin muistellaan Jeesuksen ratsastamista aasilla palmunlehvien reunustamaa kunniakujaa pitkin iloitsevan kansan saattelemana. Riemulauluin alkavalla juhlalla kristikunta ympäri maailmaa valmistautuu joulun, Jeesuksen syntymäjuhlan, viettoon. Neljää sunnuntaita, jotka edeltävät joulua kutsutaan adventtisunnuntaiksi.

Ensimmäinen adventtisunnuntai 2.12. Kouvolan seurakunnissa:

Anjalankoski

klo 10 Myllykosken kirkko
klo 10 Sippolan kirkko
klo 13 Inkeroisten kirkko
klo 18 Anjalan kirkko

Myyjäiset:
klo 11.30 Sippolan adventtimyyjäiset Salen alakerrassa.

Elimäki

klo 10 Elimäen kirkko
klo 12 Korian kirkko. Joulupuurot ja torttukahvit.

Jouluseimen avaus ja Torpparimarkkinat:
klo 11.30-14 Jouluseimen avaus ja Torpparimarkkinat Elimäen srk-keskuksessa. Puuro- ja torttukahvit (yhteensä 5 €, á 3 €).

Jaala

Juhlamessu kirkossa:
klo 10 Jaalan kirkko 140 vuotta –juhlamessu. Saarna lääninrovasti Kirsi Hämäläinen, liturgina kappalainen Minna Tanska. Jaalan kirkkokuoro, johtaa kanttori Hannu Muukka. Seurakuntalaisten tekemät penkkien pehmikkeet ja säilytysarkut otetaan käyttöön. Kakkukahvit, mukana Jaalan seurakunnan historiakirjan kirjoittaja FT Seija A. Niemi. Kirkkosuunnistus.

Joulukonsertti:
klo 18 Kouvolan soivat kylät ry:n Ilon sanomaa -joulukonsertti Jaalan kirkossa. Pepe Willberg ja Kouvolan Soivat Kylät ry:n omat artistit Petri Ryynänen, Niina Vainio ja Riikka Pelkonen. Säestäjänä 9-henkinen orkesteri kapellimestari Simo Helkalan johdolla. Vapaa pääsy, ohjelma 15 €.

Kouvola

klo 10 Kouvolan Keskuskirkko
klo 13 Perhekirkko, Käpylän kirkko. Piparinleivontaa klo 12.20-12.50. Piparit herkutellaan kirkon jälkeen.

Kuusankoski

klo 10 Kuusankosken kirkko

Joulukonsertti:

klo 18 Joulukonsertti Kuusankosken kirkossa. Kouvolan Laulu ja Kamarikuoro Credo. Liput 10 €.

Valkeala

klo 10 Perhekirkko, Valkealan kirkko
klo 13 Tuohikotin kirkko

Kauneimmat Joululaulut Niemelän navetassa, Utintie 167:
klo 15 Lasten Kauneimmat
klo 17 Kauneimmat Joululaulut