Kouvolan Keskuskirkko juhlii 40 vuoden taivalta

Keskuskirkko_sali_kuva Kouvolan kameraseura_L.jpg

Keskuskirkko edustaa modernia konstruktiiviset rakennusosat näkyville jättävää arkkitehtuuria. Keskuskirkon vihki käyttöön 2.4.2018 piispa Kalevi Toiviainen. Kuva: Kouvolan kameraseura

Kouvolan Keskuskirkko täyttää tänä vuonna 40 vuotta. Keskuskirkon pyöreitä vuosia juhlitaan sunnuntaina 21. lokakuuta juhlajumalanpalveluksessa kello 10 sekä juhlakonsertissa kello 18.

Juhlajumalanpalveluksessa saarnaa kirkkoherra Keijo Gärdström ja liturgina toimii kappalainen Lasse Karppela. Musiikista jumalanpalveluksessa vastaavat kanttorit Mari Lehtinen, Ritva-Liisa Marttila, Terhi Paukku ja Pekka Ainali. Jumalanpalvelus päättyy kaikille avoimiin kirkkokahveihin, jonka aikana voi seurata kuvia kirkon taipaleelta.

Iltakonsertissa 1970-luvun tunnelmaa

Illalla Keskuskirkon juhlinta jatkuu kello 18 juhlakonsertissa, jossa kuorolaulu raikaa, chimeskellot soivat ja urut pauhaa. Musiikin lomassa 70-luvun tyylikkääseen kuosiin sonnustautuneet juontajat kertoilevat kepeästi kirkon vaiheista ja jututtavat juhlavieraita.

Lähetä muistosi Keskuskirkosta

Jos mielessäsi on jokin Kouvolan Keskuskirkkoon liittyvä hauska tai koskettava pieni muisto, lähetä se sähköpostilla 14.10. mennessä osoitteeseen lasse.karppela@evl.fi. Osa muistoista jaetaan muidenkin iloksi juhlapäivän aikana.

Katso kuvia Kouvolan Keskuskirkosta.

2018-09-28 10:11:00.0