Perinteiset Renkaanpotkijaiset siirtyvät viikolla

Kouvolan seurakunta järjestää perinteiset Renkaanpotkijaiset perjantaina 13. huhtikuuta kello 12–17 Kouvolan seurakuntakeskuksen sisäpihalla.

Renkaanpotkijaisten ajankohta on yleensä ollut huhtikuun ensimmäisenä perjantaina. Tänä vuonna tapahtumaa päätettiin siirtää viikolla, koska kevät antaa vielä odottaa itseään.

Yhteisvastuutempauksessa vaihdetaan autoihin kesärenkaita, tehdään polkupyörien pikahuoltoja ja siivotaan autojen sisätiloja. Odotellessa voi juoda vaikkapa kupposen kahvia. Renkaanpotkijaisten työtiimissä ahkeroi joukko seurakunnan työntekijöitä ja vapaaehtoistyöntekijöitä. Palveluista kertyneet maksut menevät Yhteisvastuukeräyksen hyväksi, samoin tapahtuman buffetista ja arpajaisista saadut tulot.

Yhteisvastuu tukee taloudellisesti vaikeassa tilanteessa eläviä

Suomessa vuoden 2018 keräysvaroin tuetaan taloudellisesti vaikeassa tilanteessa eläviä ihmisiä yhteistyössä Kirkon diakoniarahaston ja paikallisseurakuntien kanssa.
Diakoniarahastosta myönnetään kertaluontoisia avustuksia seurakuntien diakoniatyön kautta esimerkiksi välttämättömiin hankintoihin tai talouden tasapainottamiseen sairauden, pitkittyneen työttömyyden tai yllättävän elämäntilanteen vuoksi kohtuuttomiin vaikeuksiin joutuneille ihmisille.

Seurakunnissa yhteisvastuuvaroin pyritään tuomaan välitöntä helpotusta vähävaraisten ihmisten arkeen esimerkiksi ruoka-avun kautta.

Ulkomailla yhteisvastuuvaroin autetaan katastrofien ja konfliktien aiheuttamissa hätätilanteissa pahiten kärsineitä ihmisiä. Heille turvataan muun muassa riittävän ravinnon ja puhtaan veden saanti sekä mahdollisuus terveydenhoitoon, majoitukseen, lasten koulunkäyntiin ja perheiden toimeentuloa parantavaan koulutukseen. Avun vie perille Kirkon Ulkomaanapu.

2018-03-28 08:45:00.0