Seurakuntalehti Risteys 10 vuotta

Kouvolan rovastikunnan julkaisema seurakuntalehti Risteys on kymmenvuotias. Ensimmäinen Kouvolan ja Iitin seurakuntien yhteinen lehti Seurakunta ilmestyi 23. marraskuuta 2007. Vuodesta 2010 saakka seurakuntalehti on ilmestynyt nimellä Risteys.

Risteys 10_M.png

– Seurakuntalehti voi ratkaisevalla tavalla tukea kirkon työtä ja pitää sen arvoja tuoreella tavalla tietoisuudessamme, Mikkelin hiippakunnan silloinen piispa Voitto Huotari totesi ensimmäisessä numerossa. Lehden ensimmäinen päätoimittaja, lääninrovasti Juhani Huovila puolestaan nosti esille seurakuntalehden tavoitteen olla paikallinen, ajankohtainen ja elämänmakuinen.
– Lehti pyrkii tuomaan esiin rehellisiä ja aitoja kokemuksia elämän eri alueilta, Huovila kirjoitti 23.11.2007.
– Nämä ajatukset pitävät edelleen paikkansa Risteyksessä, nykyinen päätoimittaja, Kouvolan seurakuntayhtymän viestintäpäällikkö Laura Blom sanoo.
– Risteys on seurakunnille väline kohdata ja puhutella ihmisiä. Lukuhetki lehden parissa voi olla hetki Jumalan seurassa. Samalla emme kaihda vaikeitakaan aiheita kirkosta ja uskosta. Risteyksestä näkee moneen suuntaan, ja näkökulmien tarjoajana seurakuntalehdellä on erityinen rooli.

Risteys jaetaan kotitalouksiin Kouvolassa ja Iitissä

Risteys jaetaan Kouvolan ja Iitin alueella kaikkiin kotitalouksiin, jotka eivät ole kieltäneet ilmaisjakelua.
– Tämä on tietoinen valinta, koska haluamme tavoittaa mahdollisimman laajasti lukijoita rovastikunnan alueella, Laura Blom toteaa.
Risteys ilmestyy neljästi vuodessa ja sen painosmäärä on 48.000. Jokainen Risteyksen numero on luettavissa myös sähköisesti näköislehtenä Kouvolan seurakuntien verkkosivuilla www.kouvolanseurakunnat.fi/risteys. Lisäksi Risteyksen juttuja voi lukea seurakuntalehtien yhteisellä julkaisualustalla Lehterissä osoitteessa www.lehteri.fi.

Seurakuntalehden kustantajana toimii tällä hetkellä SLY-Kirkkolehdet Oy. Risteyksen toimitus on Kouvolan seurakuntayhtymän viestintätoimistossa. Lehden suunnittelusta vastaa toimituksen lisäksi toimitusneuvosto, jossa on edustus kaikista rovastikunnan seurakunnista sekä Kouvolan seurakuntayhtymän yhteisestä kirkkoneuvostosta.

2017-11-27 14:15:01.0